مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی؛ در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 70

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به گسترش کمی آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی, کیفیت و هماهنگی طرح برنامه ی درسی با ویژگی های محیط یادگیری مجازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی بود. روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی مقطعی و جامعه ی آماری آن شامل دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 140 نفر تعیین شد. داده های پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از شاخص های CVA و CVR بررسی و مورد تایید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 77/0 محاسبه شد. به منظور تحلیل داده های پژوهش از آزمون تی تک نمونه ای در محیط نرم افزار SPSS-19. 0 استفاده شد. یافته ها: میانگین ویژگی های مولفه های هدف, محتوا, نقش مدرس مجازی و سنجش در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی در سطح «نسبتا تحقق یافته» (66/3 تا 33/2) بود. نتیجه گیری: طراحان آموزشی و متخصصان برنامه ی درسی می توانند براساس ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی, به بازنگری در طرح برنامه ی درسی دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، سیدمحسن، فرج الهی، مهران، سراجی، فرهاد، خاتونی، علیرضا، و سرمدی، محمدرضا. (1397). کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی؛ در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 62-70. SID. https://sid.ir/paper/219198/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی سیدمحسن، فرج الهی مهران، سراجی فرهاد، خاتونی علیرضا، سرمدی محمدرضا. کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی؛ در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):62-70. Available from: https://sid.ir/paper/219198/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن عزیزی، مهران فرج الهی، فرهاد سراجی، علیرضا خاتونی، و محمدرضا سرمدی، “کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی؛ در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 62–70، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button