مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای سطح مهارت های حل مساله با استفاده از آموزش مبتنی بر پردازش فراشناخت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نیم سال دوم 93-92

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری مستلزم استفاده از فرآیندهای فراشناختی است, و فراشناخت هم با مهارت های حل مساله ارتباط دارد. مطالعه ی حاضر با هدف ارتقای سطح مهارت های حل مساله دانشجویان با استفاده از آموزش مبتنی بر پردازش فراشناخت انجام شد.روش بررسی: برای یک مطالعه شبه آزمایشی, تعداد40 نفر (20 نفر گروه مداخله و 20 نفر گروه کنترل) به روش نمونه گیری در دسترس, به عنوان نمونه ی آماری انتخاب, و سپس به طور تصادفی در دو گروه کنترل و مداخله تقسیم شدند. برای گروه مداخله, مهارت های حل مساله به روش آموزشی مبتنی بر فراشناخت, و برای گروه کنترل به روش متداول, اجرا شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مهارت حل مساله هیپنر (1988) استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها با آزمونt و تحلیل واریانس و با استفاده از نرم افزار SPSS V.18, انجام شد.یافته ها: میانگن کل نمرات مهارت های حل مساله دانشجویان گروه آزمایش (151.90) در پس آزمون از میانگین گروه گواه (101.65) بیشتر بود (P<0.0001). این تفاوت برای مهارت های حل مساله و مولفه های آن (اعتماد به حل مساله, سبک گرایش- اجتناب از فعالیت های حل مساله و کنترل شخصی رفتار و هیجانات خود حین حل مساله) معنادار گردید (P<0.0001). تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات دانشجویان از نظر جنسیت و نوع رشته ی تحصیلی یافت نشد.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش مبتنی بر پردازش فراشناختی بر عملکرد حل مساله دانشجویان, آموزش این راهبرد ها به دانشجویان توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صفری، یحیی، مسکینی، حبیبه، نصرتی، اکبر، صفری، شهلا، و صفری، مریم. (1395). ارتقای سطح مهارت های حل مساله با استفاده از آموزش مبتنی بر پردازش فراشناخت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نیم سال دوم 93-92. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 42-50. SID. https://sid.ir/paper/219226/fa

    Vancouver: کپی

    صفری یحیی، مسکینی حبیبه، نصرتی اکبر، صفری شهلا، صفری مریم. ارتقای سطح مهارت های حل مساله با استفاده از آموزش مبتنی بر پردازش فراشناخت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نیم سال دوم 93-92. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):42-50. Available from: https://sid.ir/paper/219226/fa

    IEEE: کپی

    یحیی صفری، حبیبه مسکینی، اکبر نصرتی، شهلا صفری، و مریم صفری، “ارتقای سطح مهارت های حل مساله با استفاده از آموزش مبتنی بر پردازش فراشناخت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نیم سال دوم 93-92،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 42–50، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button