Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,415
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عوامل موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 89

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاری یکی از مشاغل حوزه سلامت است که علاوه بر ارایه ی خدمات درمانی, به آموزش مداوم نیاز دارند تا علاوه بر بهسازی فردی, از آخرین دستاوردهای علم پزشکی نیز آگاه شوند. هدف از پژوهش حاضر, ارزشیابی عوامل موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون بود.روش بررسی: پژوهش حاضر, مطالعه ای از نوع توصیفی- مقطعی است. جامعه ی آماری شامل تمامی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1394و معیار ورود به پژوهش, شرکت در دوره های آموزشی تخصصی ضمن خدمت بود. به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 95 نفر از پرستاران به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ی سیستم انتقال یادگیری مبتنی بر مدل هالتون بود که پس از محاسبه روایی و پایایی, بین نمونه های مطالعه توزیع گردید. با استفاده از روش های آمار استنباطی و نرم افزار SPSS21 داد ه ها تحلیل شدند.یافته ها: میانگین و انحراف معیار عوامل فردی 0.78±2.80, عوامل سازمانی 0.66±2.68 و عوامل آموزشی 1.54±2.74 بوده است. نتایج نشان داد که عوامل فردی, سازمانی و آموزشی موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت به محیط کار از دیدگاه پرستاران دانشگاه علوم پزشکی جهرم از سطح متوسط بیشتر اما از سطح مطلوب کمتر می باشند. همچنین مشخص گردید که عامل موثر غالب از دید آنان عامل فردی می باشد (P<0.05).نتیجه گیری: باید با توجه ویژه به اثربخشی دوره های آموزشی ضمن خدمت پرستاران و ایجاد انگیزش, زمینه ی انتقال آموخته های آنان را به محیط کار فراهم نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، ناصری جهرمی، رضا، مختاری، زینب، راسخ جهرمی، اطهر، عابدی، علیرضا، و ناصری جهرمی، راحیل. (1395). ارزشیابی عوامل موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 83-89. SID. https://sid.ir/paper/219235/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، ناصری جهرمی رضا، مختاری زینب، راسخ جهرمی اطهر، عابدی علیرضا، ناصری جهرمی راحیل. ارزشیابی عوامل موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):83-89. Available from: https://sid.ir/paper/219235/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، رضا ناصری جهرمی، زینب مختاری، اطهر راسخ جهرمی، علیرضا عابدی، و راحیل ناصری جهرمی، “ارزشیابی عوامل موثر بر انتقال یادگیری دوره های آموزش ضمن خدمت پرستاری به محیط کار بر اساس مدل انتقالی هالتون،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 83–89، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219235/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا