مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی موبایل DMOTMC در ارتقای میزان آگاهی دانشجویان در زمینه ملاحظات دندانپزشکی بیماران سیستمیک

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 41

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش رعایت ملاحظات دندانپزشکی بیماری های سیستمیک به دانشجویان دندانپزشکی از مباحـث مهم درسی آن ها به شمار می رود. لذا این مطالعه اثر نرم افزار آموزشی موبایل DMOTMC طراحی شده توسط پژوهشگران را در ارتقای میزان آگاهی دانشجویان در زمینه ی ملاحظات دندانپزشکی بیماران سیستمیک بررسی کرده است.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی (پیش آزمون و پس آزمون), از بین دانشجویان دو سال آخر سال تحصیلی 95-94 رشته ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز, 60 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. سپس به گروه مداخله نرم افزار آموزشی موبایل ارایه شد و 30 روز بعد از آن, آزمون های جداگانه ای گرفته شد و نمره ی آن ها با دانشجویان گروه کنترل که از نرم افزار استفاده نکرده بودند, مقایسه گردید. اطلاعات توسط نرم افزارSPSS V21  و با آزمون رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمرات آگاهی در دانشجویان گروه مداخله قبل و بعد از ارایه ی نرم افزار افزایش پیدا کرده و معنادار بود (P<0.05). همچنین تفاوت میانگین نمرات اگاهی بعد از مداخله بین گروه مداخله و کنترل نیز معنادار بوده است (P<0.05). براساس آزمون رگرسیون, سن, جنس و ترم تحصیلی تاثیری بر تغییرات نمره ی قبل و بعد از مداخله نداشت.نتیجه گیری: گوشی های هوشمند می توانند در راستای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار گیرند, گرچه این تکنولوژی هنوز بشکل رسمی در برنامه های درسی گنجانده نشده ولی نمایانگر فرصتی است تا به دانشجویان امکان استفاده از روش های متنوع یادگیری را فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شوریابی، محمد، گیلاوند، عبدالرضا، و شاهزاده، بهناز. (1395). تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی موبایل DMOTMC در ارتقای میزان آگاهی دانشجویان در زمینه ملاحظات دندانپزشکی بیماران سیستمیک. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 31-41. SID. https://sid.ir/paper/219236/fa

    Vancouver: کپی

    شوریابی محمد، گیلاوند عبدالرضا، شاهزاده بهناز. تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی موبایل DMOTMC در ارتقای میزان آگاهی دانشجویان در زمینه ملاحظات دندانپزشکی بیماران سیستمیک. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):31-41. Available from: https://sid.ir/paper/219236/fa

    IEEE: کپی

    محمد شوریابی، عبدالرضا گیلاوند، و بهناز شاهزاده، “تاثیر استفاده از نرم افزار آموزشی موبایل DMOTMC در ارتقای میزان آگاهی دانشجویان در زمینه ملاحظات دندانپزشکی بیماران سیستمیک،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 31–41، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button