مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل ساختاری متغیر های روانشناختی مرتبط با تمایل به یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 24

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری الکترونیکی توانایی لازم برای یادگیری از طریق فناوری اطلاعات را در دانشجویان ایجاد کرده و فرایند یادگیری را تسهیل می نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر متغیرهای روانشناختی بر تمایل به یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت پذیرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات و داده ها از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری مطالعه, 4780 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پژشکی شیراز بوده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 355 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات, تلفیقی از پنج پرسشنامه استاندارد مربوط به متغیرهای روانشناختی پژوهش است. امتیازدهی پرسشنامه به صورت لیکرت 5 گزینه ای بود. داده ها با بهره گیری از نرم افزار ( lisrel8.5) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر بیانگر وجود رابطه ی مثبت و معنادار متغیرهای هنجار ذهنی و خود کارآمدی کامپیوتر بر نگرش به یادگیری, سودمندی ادراک شده و یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان است. همچنین نتایج نشان داد که متغیر های واسطه ای پژوهش اثر مستقیم و معناداری بر متغیر ملاک یعنی یادگیری الکترونیکی دارد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش مبتنی بر اینکه متغیر سودمندی ادراک شده بیشترین اثر را بر یادگیری الکترونیکی دارد, به مدیران دانشگاه ها توصیه می گردد با اتخاذ روش های مناسب فواید استفاده از یادگیری الکترونیکی را برای دانشجویان تبیین نموده و هم چنین تلاش نمایند توانایی های آنان را در این زمینه بهبود دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ثابت، عباس، رازقی، سعید، و فیلی، اردلان. (1396). ارایه مدل ساختاری متغیر های روانشناختی مرتبط با تمایل به یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(25)، 14-24. SID. https://sid.ir/paper/219264/fa

    Vancouver: کپی

    ثابت عباس، رازقی سعید، فیلی اردلان. ارایه مدل ساختاری متغیر های روانشناختی مرتبط با تمایل به یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(25):14-24. Available from: https://sid.ir/paper/219264/fa

    IEEE: کپی

    عباس ثابت، سعید رازقی، و اردلان فیلی، “ارایه مدل ساختاری متغیر های روانشناختی مرتبط با تمایل به یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 25، pp. 14–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button