مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393

صفحات

 صفحه شروع 429 | صفحه پایان 440

چکیده

 مقدمه: یادگیری الکترونیکی (E-learning) و مزایای آن برای دانشگاه ها و دانشجویان, هم چنین جهت همگام شدن با تحولات ایجاد شده در امر آموزش و گذار از یادگیری سنتی به سمت یادگیری الکترونیکی, پژوهش حاضر به بررسی یکی از زیر ساخت-های مورد نیاز یعنی آمادگی فراگیران جهت پیاده سازی موفقیت آمیز نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار می پردازد.روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی بود که برروی 218 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که در نیمسال اول تحصیلی 93-94 مشغول به تحصیل بودند, انجام گرفت, روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای بود. میزان آمادگی برای یادگیری الکترونیکی با استفاده از پرسشنامه آمادگی یادگیری الکترونیکی که روایی آن توسط تعدادی از متخصصان تایید شده و پایایی پرسشنامه نیز توسط آلفای کرونباخ بدست آمده مناسب تشخیص داده شد. و از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (تحلیل واریانس یک طرفه ANOVA, آزمون تعقیبی توکی, T-test برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که بین دانشجویان و آمادگی یادگیری الکترونیکی آنان تفاوت معناداری وجود دارد (p=0). به استثنای دانشجویان دو رشته پرستاری و فوریت پزشکی, که بین این دو تفاوت معناداری وجود نداشت (p=1). و همچنین بین مقطع و آمادگی آنان برای شرکت در یادگیری الکترونیکی با توجه به مقدار P=0.000 به دست آمده, (P<0.05) رابطه معناداری وجود داشت. دانشجویان مقطع دکتری حرفه ای بیش از سایرین آماگی داشتند (میانگین= 102.019) و پس از آن دانشجویان مقطع ارشد (با میانگین 97) از میزان آمادگی بیشتری برخوردارند.نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت, با فراهم آوری زیرساخت های مورد نیاز و برگزاری دوره های آموزشی و تاکید بر اهمیت یادگیری الکترونیکی در عصر حاضر می توانیم در جهت ارتقای آمادگی گام برداریم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلیلی صالح، ملیحه، حسن نژاد، فهیمه، و تبرایی، یاسر. (1397). بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 25(3 )، 429-440. SID. https://sid.ir/paper/81910/fa

    Vancouver: کپی

    دلیلی صالح ملیحه، حسن نژاد فهیمه، تبرایی یاسر. بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1397؛25(3 ):429-440. Available from: https://sid.ir/paper/81910/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه دلیلی صالح، فهیمه حسن نژاد، و یاسر تبرایی، “بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 94-1393،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 25، no. 3 ، pp. 429–440، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button