مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استانداردهای سواد رایانه ای در آموزش مجازی مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی این مقاله بررسی سطح سواد رایانه ای دانشجویان آموزش از دور دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد آموزش از دور دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.روش بررسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها, توصیفی- پیمایشی می باشد. تعداد 171 نفر از داشجویان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این تحقیق, پرسشنامه سواد رایانه بر مبنای استانداردهای مهارت های هفتگانه دورهICDL بود. پایایی این ابزار 0.70, به دست آمد.یافته ها: از میان مهارت های سواد رایانه ای, مهارت آشنایی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات؛ مهارت مدیریت سیستم عامل؛ مهارت کار با Word؛ مهارت کار با PowerPoint؛ مهارت کار با Access و مهارت کار با Excel در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. مهارت کار با اینترنت در سطح مطلوب بود. همچنین نمره کل مهارت های سواد رایانه ای, در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت.نتیجه گیری: یکی از مهم ترین مهارت ها فنی در نظام های آموزش از دور مهارت سواد رایانه ای محسوب می شود. داشتن این مهارت ها به فراگیر در کسب اطلاعات و دانش کمک می نماید. بنابراین, برنامه ریزی به منظور آموزش مهارت های سواد رایانه ای در دانشگاه های علوم پزشکی و غیرپزشکی ضروری می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، محسن، فرج الهی، مهران، زندی، بهمن، و سرمدی، محمدرضا. (1395). بررسی استانداردهای سواد رایانه ای در آموزش مجازی مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 87-94. SID. https://sid.ir/paper/219276/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز محسن، فرج الهی مهران، زندی بهمن، سرمدی محمدرضا. بررسی استانداردهای سواد رایانه ای در آموزش مجازی مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):87-94. Available from: https://sid.ir/paper/219276/fa

    IEEE: کپی

    محسن کشاورز، مهران فرج الهی، بهمن زندی، و محمدرضا سرمدی، “بررسی استانداردهای سواد رایانه ای در آموزش مجازی مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 87–94، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button