مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین هوش معنوی و سرمایه روان شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 36

چکیده

 زمینه و هدف: هوش معنوی و سرمایه روان شناختی, رویکردی هستند که به فرد در جهت هماهنگی با محیط, سلامت, بهبود عملکرد و خلاقیت یاری می رسانند. لذا هدف تحقیق حاضر تحلیل رابطه ی بین هوش معنوی و سرمایه روان شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود. روش بررسی: نوع تحقیق توصیفی– همبستگی بود. جامعه ی آماری شامل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بودند که تعداد 294 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه هوش معنوی در 40 گویه و پرسشنامه سرمایه روان شناختی در 24 گویه با مقیاس پنج درجه ای لیکرت بود. روایی ابزارها, به صورت محتوایی تایید شد. پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش معنوی 82/0 و سرمایه روان شناختی 91/0 برآورد گردید. تحلیل داده ها در سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 22 انجام گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین مولفه های هوش معنوی (50/0± 20/3) و سرمایه روان شناختی (41/0± 51/3) بالاتر از حد متوسط بود. بین هوش معنوی و عملکرد تحصیلی (25/0=P-Value) و سرمایه روان شناختی و عملکرد تحصیلی (19/0=P-Value) رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. نتیجه گیری: طبق یافته ها, هوش معنوی و سرمایه روان شناختی بالاتر با عملکرد تحصیلی بهتر, همراه بود. از طریق توجه به رشد ابعاد هوش معنوی و سرمایه روان شناختی, می توان زمینه های بهبود عملکرد تحصیلی در دانشجویان را فراهم آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، حمید. (1396). رابطه بین هوش معنوی و سرمایه روان شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در سال 1395. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 24-36. SID. https://sid.ir/paper/219337/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی حمید. رابطه بین هوش معنوی و سرمایه روان شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در سال 1395. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):24-36. Available from: https://sid.ir/paper/219337/fa

    IEEE: کپی

    حمید رحیمی، “رابطه بین هوش معنوی و سرمایه روان شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کاشان در سال 1395،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 24–36، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button