مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی تاثیرشیوه های آموزشی مجازی، سنتی و ترکیبی (مجازی+ سنتی) در درس زبان انگلیسی با اهداف ویژه یا ESP برای دانشجویان پزشکی و داروسازی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه در سراسر دنیا شاهد افزایش روز افزون تعداد موسساتی هستیم که ارایه دهنده ی روش های آموزشی جدید از جمله روش-های مجازی یا ترکیبی می باشند(1). حال با این افزایش, این مساله مطرح میشود که آیا استفاده از تکنولوژی در محیط آموزشی بر روی عملکرد دانشجویان تاثیرگذار است وآیا استفاده از این فناوری منجر به موفقیت میشود. روش بررسی: به منظور مقایسه تا ثیر سه روش آموزشی سنتی, مجازی و ترکیبی بر روی عملکرد دانشجویان رشته ی پزشکی و داروسازی در درس زبان انگلیسی با اهداف ویژه( ESP), 61 نفر دانشجوی رشته ی پزشکی و 33 نفر دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان انتخاب شدند. دانشجویان هر دو رشته به طور تصادفی به سه گروه با سه روش یادگیری سنتی, مجازی و ترکیبی تقسیم شدند. در این تحقیق تاثیر جنسیت و رشته ی تحصیلی برروی عملکرد دانشجویان نیز بررسی شد. یافته ها: طبق آمار به دست آمده دانشجویان هر سه گروه در پس آزمون نمرات بهتری نسبت به پیش آزمون داشتند. . دانشجویان گروه یادگیری به روش سنتی در امتحان پایان ترم عملکرد بهتری نسبت به دو گروه یادگیری به روش مجازی و ترکیبی داشتند. دو عامل جنسیت و رشته ی تحصیلی تاثیری بر عملکرد دانشجویان نداشت. نتیجه گیری: تفاوت معنی دار بین نمرات امتحان پایان ترم دانشجویان گروه یادگیری به روش سنتی و دانشجویان یادگیری به روش مجازی حاکی از این امر است که یادگیری به روش سنتی موثرترین روش و دو روش ترکیبی و مجازی به ترتیب دومین و سومین روش موثر در عملکرد دانشجویان می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهیلی، الدوز، کریمخانلویی، گیتی، و احدیان، مریم. (1395). مقایسه ی تاثیرشیوه های آموزشی مجازی, سنتی و ترکیبی (مجازی+ سنتی) در درس زبان انگلیسی با اهداف ویژه یا ESP برای دانشجویان پزشکی و داروسازی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/219348/fa

    Vancouver: کپی

    سهیلی الدوز، کریمخانلویی گیتی، احدیان مریم. مقایسه ی تاثیرشیوه های آموزشی مجازی, سنتی و ترکیبی (مجازی+ سنتی) در درس زبان انگلیسی با اهداف ویژه یا ESP برای دانشجویان پزشکی و داروسازی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/219348/fa

    IEEE: کپی

    الدوز سهیلی، گیتی کریمخانلویی، و مریم احدیان، “مقایسه ی تاثیرشیوه های آموزشی مجازی, سنتی و ترکیبی (مجازی+ سنتی) در درس زبان انگلیسی با اهداف ویژه یا ESP برای دانشجویان پزشکی و داروسازی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 53–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button