مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری و بررسی میزان کاربست آنها

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف این مطالعه, شناسایی شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری و بررسی میزان کاربست آنها در دانشگاه هنر اصفهان می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و به شیوه ترکیبی (کیفی و کمی) انجام شده است. جامعه آماری بخش کیفی جمعی از صاحب نظران در آموزش هنر و متخصصان برنامه های درسی در سطح کشور و خارج کشور و اعضای هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان بودند, که به روش نمونه گیری هدفمند تعداد 19 نفر از آنان انتخاب گردید. جامعه آماری بخش کمی تمامی 1110 نفر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر اصفهان بودند که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 300 نفر از آنان انتخاب گردیدند. داده های پژوهش ابتدا از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و در ادامه با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری گردید. برای تعیین روایی مصاحبه و پرسشنامه از روایی محتوا, و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. یافته های کیفی بر اساس گویه بندی و مقوله بندی و یافته های کمی با آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شد. طبق نتایج تحقیق در بخش کیفی مهم ترین شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری عبارت است از: داشتن رویکردی اسلامی به هدف های برنامه های درسی هنری, توجه به خود راهبری در تدوین هدف های برنامه های درسی هنری, پرورش مهارت های تفکر استقرایی, قیاسی, حل مساله و انتقادی دانشجویان, تربیت دانشجویانی با تسلط بر مبانی نظری (الگوها, بعدها, مولفه ها) زیبایی شناسی. هم چنین نتایج بخش کمی بیانگر آن است که میزان کاربست شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری در دانشگاه هنر اصفهان, بیشتر از حد متوسط می باشد. بین نمرات میزان کاربست شاخص های نوآوری برنامه های درسی هنری در زمینه «هدف» بر حسب متغیر جنسیت و دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، ستاره، نیلی، محمدرضا، نصر، احمدرضا، و مسعود، محمد. (1394). تبیین شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری و بررسی میزان کاربست آنها. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 6(11 )، 85-120. SID. https://sid.ir/paper/219511/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی ستاره، نیلی محمدرضا، نصر احمدرضا، مسعود محمد. تبیین شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری و بررسی میزان کاربست آنها. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1394؛6(11 ):85-120. Available from: https://sid.ir/paper/219511/fa

    IEEE: کپی

    ستاره موسوی، محمدرضا نیلی، احمدرضا نصر، و محمد مسعود، “تبیین شاخص های نوآوری در هدف های برنامه های درسی رشته های هنری و بررسی میزان کاربست آنها،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 6، no. 11 ، pp. 85–120، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button