مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 117

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان باتجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی (طراحی, اجرا, ارزشیابی) صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری, شامل همه معلمان با سابقه کاری بالاتر از 15 سال به تعداد 3899 نفر و سابقه کاری کمتر از 5 سال به تعداد 259 نفر در دوره های مختلف تحصیلی شهر رشت بوده است که به استناد جدول مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 351 نفر معلمان باتجربه (بالای 15 سال) و تعداد 139 نفر معلمان کم تجربه (کمتر از 5 سال) انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر, پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی محتوایی, برای محاسبه پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. یافته های حاصل از اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه نشان داد که بین میانگین نمره های وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان باتجربه و کم تجربه در فرایندهای طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه ریزی درسی تفاوت معنی داری وجود دارد. و همچنین میانگین نمره وضع مطلوب مشارکت معلمان باتجربه و کم تجربه در این فرایندها در مقایسه با وضع موجود بالاتر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم پور، اسماعیل، حق پرست، فریده، و هدایتی، فرشته. (1389). مقایسه وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی. روانشناسی تربیتی، 1(4)، 103-117. SID. https://sid.ir/paper/221031/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم پور اسماعیل، حق پرست فریده، هدایتی فرشته. مقایسه وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1389؛1(4):103-117. Available from: https://sid.ir/paper/221031/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاظم پور، فریده حق پرست، و فرشته هدایتی، “مقایسه وضع موجود و مطلوب مشارکت معلمان با تجربه و کم تجربه در فرایند برنامه ریزی درسی،” روانشناسی تربیتی، vol. 1، no. 4، pp. 103–117، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button