مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی معلمان انگلیسی در ایران: آیا مدرک تحصیلی و تجربه باعث تفاوت می شود؟

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 47

چکیده

خودکارآمدی معلمان به اعتقاد معلمان به تواناییشان در بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اشاره دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی روابط بین تجربه, مدرک تحصیلی و خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی بود. چهارصد و چهل و هفت معلمی که در این مطالعه شرکت کردند پرسش نامه ای را پر کردند که حاوی اطلاعات شخصی و مقیاس خودکارآمدی معلمان بود. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که معلمان با تجربه (با بیش از سه سال سابقه تدریس) در مقایسه با معلمان کم تجربه به طور معناداری از خودکارآمدی بالاتری در زمینه های کلی, مشارکت دانش آموزان, اداره کلاس, و استراتژی های آموزشی برخوردار بودند. در مقابل معلمانی که مدرک مرتبط با زبان انگلیسی داشتند به جز در مورد مشارکت دانش آموزان در سایر موارد از خودکارآمدی بالاتری نسبت به معلمانی که مدرک مرتبط نداشتند برخوردار نبودند. این یافته ها با توجه به سرچشمه های خودکارآمدی معلمان کم تجربه و با تجربه و نیز ماهیت برنامه های مرتبط با زبان انگلیسی در دانشگاه ها مورد بحث قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، رامین، و مرادخانی، شهاب. (1388). خودکارآمدی معلمان انگلیسی در ایران: آیا مدرک تحصیلی و تجربه باعث تفاوت می شود؟. پژوهش زبان های خارجی، -(56 (ویژه نامه انگلیسی))، 25-47. SID. https://sid.ir/paper/83446/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری رامین، مرادخانی شهاب. خودکارآمدی معلمان انگلیسی در ایران: آیا مدرک تحصیلی و تجربه باعث تفاوت می شود؟. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1388؛-(56 (ویژه نامه انگلیسی)):25-47. Available from: https://sid.ir/paper/83446/fa

    IEEE: کپی

    رامین اکبری، و شهاب مرادخانی، “خودکارآمدی معلمان انگلیسی در ایران: آیا مدرک تحصیلی و تجربه باعث تفاوت می شود؟،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 56 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 25–47، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button