مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 116

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی, پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر پایه دوم دوره متوسطه شهر ایرانشهر انجام گرفت. پژوهش حاضر شبه تجربی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه مشغول به تحصیل در سال 90-1389 بوده که تعداد آنها 943 نفر و نمونه آن شامل 70 دانش آموز است که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی ایسلر و میلر و مقیاس اضطراب اجتماعی واتسون و فرند بود. داده های به دست آمده با روش تحلیل واریانس چندمتغیره (مانوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که بین دو گروه از لحاظ هر سه متغیر وابسته تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های این پژوهش نشانگر آن است که آموزش گروهی ابراز وجود باعث کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیخای فرزانه، محمدمجتبی. (1390). اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی, پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان. روانشناسی تربیتی، 2(1)، 103-116. SID. https://sid.ir/paper/221049/fa

    Vancouver: کپی

    کیخای فرزانه محمدمجتبی. اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی, پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(1):103-116. Available from: https://sid.ir/paper/221049/fa

    IEEE: کپی

    محمدمجتبی کیخای فرزانه، “اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی, پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 1، pp. 103–116، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button