Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,507
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

23

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش ابزار وجود بر ابراز وجود، عزت نفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 30

چکیده

 در این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش ابراز وجود بر ابراز وجود, عزت نفس, بهداشت روانی و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی سال اول دبیرستان پرداخته شده است. جامعه آماری دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی سال اول دبیرستانهای اهواز می باشند. از بین 200 نفر نمونه اولیه 90 دانش آموز مضطرب اجتماعی انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه آزمایشی, دارونما و گواه گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده عبارتند از: مقیاس خود گزارشی مداد – کاغذی ابراز وجود برای نوجوانان, مقیاس عزت نفس کوپر اسمیت, مقیاس اضطراب اجتماعی و فهرست تجدیدنظر شده علایم روانی (SCL 90-R). طرح پژوهشی طرح پیش آزمون – پس آزمون با دو گروه کنترل می باشد. نتایج تحلیل فرضیه ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس نشان داد که آموزش ابراز وجود باعث افزایش ابراز وجود, عزت نفس و بهداشت روانی و کاهش اضطراب اجتماعی می شود. این تاثیر فقط در گروه آزمایشی مشاهده شد و دو گروه دیگر تفاوت معنی داری در پیش آزمون نداشتند. نتایج این پژوهش موثر بودن آموزش ابراز وجود را در افزایش جسارت ورزی, عزت نفس و بهداشت روانی و کاهش اضطراب اجتماعی نشان می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نیسی، عبدالکاظم، و شهنی ییلاق، منیجه. (1380). تاثیر آموزش ابزار وجود بر ابراز وجود, عزت نفس, اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 8(2-1)، 11-30. SID. https://sid.ir/paper/418646/fa

Vancouver: کپی

نیسی عبدالکاظم، شهنی ییلاق منیجه. تاثیر آموزش ابزار وجود بر ابراز وجود, عزت نفس, اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1380؛8(2-1):11-30. Available from: https://sid.ir/paper/418646/fa

IEEE: کپی

عبدالکاظم نیسی، و منیجه شهنی ییلاق، “تاثیر آموزش ابزار وجود بر ابراز وجود, عزت نفس, اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 8، no. 2-1، pp. 11–30، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418646/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا