Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارتباط دانشگاه و صنعت از دیدگاه بازاریابی رابطه مند با رویکرد معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 210

چکیده

 امروزه در اقتصادهای دانش محور, دانشگاه, صنعت و دولت به عنوان سه رکن اساسی نظام ملی نوآوری شناخته شده اند که هر کدام نقش و وظیفه ای خاص بر عهده دارند, دانشگاه و صنعت با هم نقش مهمی در ایجاد و حفظ مزیت های رقابتی دارند, ایجاد و برقراری ارتباط بین دانشگاه و نهادهای صنعتی باعث خلق ارزش برای ذینفعان می گردد. در این مطالعه با استفاده از نظریه «بازاریابی رابطه مند» ارتباط و همکاری میان شرکت ها و نهادهای صنعتی مرتبط با دانشگاه سیستان و بلوچستان به منظور بررسی عوامل ایجاد ارتباط بین دانشگاه و سازمان هایی که در برنامه های کارآموزی فارغ التحصیلان همکاری دارند, مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار گرفت, جامعه مورد مطالعه شرکت هایی هستند که با دانشگاه سیستان و بلوچستان همکاری داشته اند, در این مجموعه تعداد 175 نفر از مدیران و معاونین و کارکنان بخش های مرتبط شناسایی شدند, حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 120 عضو برآورد شد, داده ها توسط پرسشنامه محقق ساخته گردآوری و به کمک تحلیل PLSمورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. درنهایت مدلی از معادلات ساختاری ایجاد و آزمایش شد و یافته های پژوهش نشان داد که ارتباطات, اساس برقراری روابط است و تأثیر مثبتی بر میزان رضایت از رابطه, اعتماد و تعارضات کارکردی دارد همچنین مشخص گردید که اعتماد و تعهد, سطح همکاری شرکت ها با دانشگاه را افزایش می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهیکی تاش، مهیم، و منصوری، لقمان. (1396). تحلیل ارتباط دانشگاه و صنعت از دیدگاه بازاریابی رابطه مند با رویکرد معادلات ساختاری. پژوهش های مدیریت عمومی، 10(36 )، 181-210. SID. https://sid.ir/paper/222144/fa

    Vancouver: کپی

    شهیکی تاش مهیم، منصوری لقمان. تحلیل ارتباط دانشگاه و صنعت از دیدگاه بازاریابی رابطه مند با رویکرد معادلات ساختاری. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1396؛10(36 ):181-210. Available from: https://sid.ir/paper/222144/fa

    IEEE: کپی

    مهیم شهیکی تاش، و لقمان منصوری، “تحلیل ارتباط دانشگاه و صنعت از دیدگاه بازاریابی رابطه مند با رویکرد معادلات ساختاری،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 10، no. 36 ، pp. 181–210، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا