مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر همانندپنداری با ورزشکار بر تغییر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 187

چکیده

 هدف این پژوهش, تعیین اثر همانندپنداری با ورزشکار بر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع تحقیقات نیمه تجربی است. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و شهید بهشتی در سال تحصیلی 96-95 به تعداد حدود 1500 نفر بودند. تعداد 300 نفر به عنوان نمونه اولیه پژوهش با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با توجه به جدول مورگان انتخاب شدند. با توجه به وجود دو طبقه مجزا در این پژوهش نمونه آماری نهایی انتخاب شده برای اسکن مغزی, حدود 30 نفر بودند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه کوهن و پرس (2003) و دستگاه الکتروانسفالوگرافی جی تک ساخت اتریش است. مدل کلی به کارگرفته شده برای اجرای تحقیق, از چند مرحله اصلی تشکیل شده است. مرحله اول پخش پرسشنامه بین نمونه های اولیه, مرحله دوم گزینش نمونه نهایی با تجزیه وتحلیل پرسشنامه ها, مرحله سوم, مشاهده و ثبت امواج مغزی نمونه های نهایی قبل از مشاهده تبلیغ موردنظر و مرحله چهارم پخش فیلم تبلیغاتی موردنظر و مشاهده امواج مغزی افراد در حین مشاهده تبلیغ بود. نتایج حاکی از آن است که همانندپنداری با ورزشکار تاثیر مثبتی بر تغییر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور دارد. دیگر نتایج پژوهش نشان داد که میانگین توان مغز در گروه همانندپنداری بالا در ناحیه T3 و میانگین توان مغز در گروه همانندپنداری پایین در ناحیه Fz بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزی، حامد، یوسفی، بهرام، و صادقی بروجردی، سعید. (1398). تاثیر همانندپنداری با ورزشکار بر تغییر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(4 )، 175-187. SID. https://sid.ir/paper/222372/fa

    Vancouver: کپی

    فرزی حامد، یوسفی بهرام، صادقی بروجردی سعید. تاثیر همانندپنداری با ورزشکار بر تغییر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(4 ):175-187. Available from: https://sid.ir/paper/222372/fa

    IEEE: کپی

    حامد فرزی، بهرام یوسفی، و سعید صادقی بروجردی، “تاثیر همانندپنداری با ورزشکار بر تغییر نگرش نسبت به تبلیغات تجاری ورزشکاران مشهور با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 4 ، pp. 175–187، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button