مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (دختر و پسر) پایه سوم دوره متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 89-1388

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در مدارس متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی89-88 انجام گرفت. نمونه آماری این پژوهش شامل 400 نفر دانش آموز (229 نفر پسر و 171 نفر دختر) بود که به شیوه نمونه گیری طبقه ای - نسبتی بر مبنای جامعه آماری و با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد. به منظور تعیین سبک های یادگیری آزمودنی ها از آزمون کلب, برای سنجش خلاقیت از پرسشنامه تورنس و برای پیشرفت تحصیلی از معدل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که:- بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد.- بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد.- بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه وجود ندارد. - بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه وجود ندارد.- بین سبک های یادگیری با توجه به جنسیت دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود دارد.- بین خلاقیت با توجه به جنسیت دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود دارد.- بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد.- در مورد مولفه های سبک یادگیری و خلاقیت برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی مشخص شد که سه مولفه مفهوم سازی انتزاعی, مشاهده تاملی و بسط با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی نسب، الهام، و شریفی، حامد. (1389). بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (دختر و پسر) پایه سوم دوره متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 89-1388. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 3(12)، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/183461/fa

Vancouver: کپی

حسینی نسب الهام، شریفی حامد. بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (دختر و پسر) پایه سوم دوره متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 89-1388. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛3(12):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/183461/fa

IEEE: کپی

الهام حسینی نسب، و حامد شریفی، “بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (دختر و پسر) پایه سوم دوره متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 89-1388،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 3، no. 12، pp. 7–28، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183461/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button