مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه مدارس مروج سلامت در مدارس شهرستان بابل: 1392

صفحات

 صفحه شروع 547 | صفحه پایان 556

چکیده

 زمینه و هدف: سرمایه گذاری روی سلامت نوجوانان و جوانان در محیط های آموزشی یکی از مهمترین مداخلات نظام سلامت است. هدف از این مطالعه تعیین درصد ارتقای اجرای برنامه مدارس مروج سلامت در مدارس تحت پوشش شهرستان بابل می باشد.روش کار: این مطالعه از نوع مداخله ای قبل و بعد است که در سال 1392 انجام گرفت. واحد پژوهش 63 مدرسه مجری برنامه مدارس مروج سلامت شهرستان بابل بوده که به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها چک لیست استاندارد ارزیابی مدارس مروج سلامت در دو بخش مدیریتی و شاخص های 8 گانه بود. داده ها در دو مرحله قبل و بعد ازمداخله به فاصله یک ماه جمع آوری و در نرم افزار SPSS-18 در سطح معنی داری P<0.05 تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: از 63 مدرسه مجری برنامه مروج سلامت (%38.1) 24 تا ابتدایی, (%27) 17 تا راهنمایی و (%34.9) 22 مدرسه دبیرستان, همچنین (%65.1) 41 مدرسه شهری و 33 مدرسه (%52.4) پسرانه بودند. میانگین امتیازات از 100 امتیاز در قبل از مداخله 66.08±11.99 بوده که بعد از مداخله به 71.79±10.96 ارتقا یافت. بین میانگین کل امتیاز و میانگین امتیازات قسمت های 9 گانه در قبل و بعد از مداخله تفاوت معنی دار وجود داشت (P<0.05). نتایج مدل نشان داد که فقط امتیازات کل چک لیست مرحله اول و منطقه جغرافیایی با امتیازات چک لیست مرحله دوم مرتبط و تاثیر این برنامه در مدارس روستایی بیشتر بوده است.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که اجرای برنامه مروج سلامت تاثیر مثبت در بهبود شاخص های مدارس داشت. پیشنهاد می گردد این برنامه در کلیه مدارس اجرا گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، حمیده، نیک بخت، حسینعلی، نصراله پورشیروانی، سیدداوود، آهویی، خدیجه، و محسنیان، هدی. (1394). تاثیر برنامه مدارس مروج سلامت در مدارس شهرستان بابل: 1392. سلامت و بهداشت اردبیل، 6(5)، 547-556. SID. https://sid.ir/paper/226902/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی حمیده، نیک بخت حسینعلی، نصراله پورشیروانی سیدداوود، آهویی خدیجه، محسنیان هدی. تاثیر برنامه مدارس مروج سلامت در مدارس شهرستان بابل: 1392. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1394؛6(5):547-556. Available from: https://sid.ir/paper/226902/fa

    IEEE: کپی

    حمیده رمضانی، حسینعلی نیک بخت، سیدداوود نصراله پورشیروانی، خدیجه آهویی، و هدی محسنیان، “تاثیر برنامه مدارس مروج سلامت در مدارس شهرستان بابل: 1392،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 6، no. 5، pp. 547–556، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button