مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ابعاد مختلف خستگی در افسران پلیس راهنمایی و رانندگی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف: هدف از این بررسی اندازه گیری ابعاد 5 گانه خستگی شامل عمومی, جسمانی, ذهنی, کاهش فعالیت و کاهش انگیزه وبررسی تاثیر فاکتورهای سن, میزان تحصیلات, وضعیت تاهل, سابقه کاری و ابتلا به بیماری بر خستگی است.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی بود و و 250 نفر از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی از 15 منطقه شهر تهران, در آن شرکت نمودند که به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. خستگی در دو مرحله- قبل از شروع کار و پس از کار با استفاده از پرسشنامه استاندارد سنجش چند بعدی خستگی (MFI: Multidimensional Fatigue Inventory) اندازه گیری و اطلاعات جمعیت شناختی نیز جمع آوری شد. داده ها با استفادهاز نرم افزار SPSS نسخه 18 و روش های آمار توصیفی, آزمون های تی و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان دادند که پیش از شروع و پس از اتمام کار, خستگی عمومی با متوسط 13.5 و 15.6 به ترتیب در مرحله اول و دوم بیشترین میزان و کاهش فعالیت با متوسط 7.7 و 9.2 به ترتیب در مرحله اول و دوم کمترین میزان را در میان افسران پلیس دارد. خستگی قبل از کار در تمامی ابعاد به طور معنی داری پایین تر از خستگی پس از اتمام کار بود. همچنین مشاهده شد که وضعیت تاهل, سابقه کاری, ابتلا به بیماری, شنیدن صدای وزوز در گوش, عادت ورزش و استفاده از عینک آفتابی به طور معنی داری (P≤0.05), با ابعاد متعدد خستگی رابطه دارند.نتیجه گیری: یافته های این تحقیق وضعیت خستگی را در میان افسران پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین تاثیر برخی ازمتغیرهای جمعیت شناختی را بر آنها نشان داد. به نظر می رسد انجام مطالعات بیشتری برای آشکار ساختن رابطه میان خستگی و سایر متغیرهای جمعیت شناختی نیاز است, تا درک عمیق تری از علل خستگی فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی جزنی، رضا، صارمی، مهناز، کاووسی، امیر، شیرزاد، هادی، و رضاپور، تارا. (1391). بررسی ابعاد مختلف خستگی در افسران پلیس راهنمایی و رانندگی. طب انتظامی، 1(1 (مسلسل 1))، 2-10. SID. https://sid.ir/paper/227944/fa

    Vancouver: کپی

    خانی جزنی رضا، صارمی مهناز، کاووسی امیر، شیرزاد هادی، رضاپور تارا. بررسی ابعاد مختلف خستگی در افسران پلیس راهنمایی و رانندگی. طب انتظامی[Internet]. 1391؛1(1 (مسلسل 1)):2-10. Available from: https://sid.ir/paper/227944/fa

    IEEE: کپی

    رضا خانی جزنی، مهناز صارمی، امیر کاووسی، هادی شیرزاد، و تارا رضاپور، “بررسی ابعاد مختلف خستگی در افسران پلیس راهنمایی و رانندگی،” طب انتظامی، vol. 1، no. 1 (مسلسل 1)، pp. 2–10، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button