هدف: هدف از این بررسی اندازه گیری ابعاد 5 گانه خستگی شامل عمومی، جسمانی، ذهنی، کاهش فعالیت و کاهش انگیزه وبررسی تاثیر فاکتورهای سن، میزان تحصیلات، وضعیت تاهل، سابقه کاری و ابتلا به بیماری بر خستگی است.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی بود و و 250 نفر از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی از 15 منطقه شهر تهران، در آن شرکت نمودند که به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. خستگی در دو مرحله- قبل از شروع کار و پس از کار با استفاده از پرسشنامه استاندارد سنجش چند بعدی خستگی (MFI: Multidimensional Fatigue Inventory) اندازه گیری و اطلاعات جمعیت شناختی نیز جمع آوری شد. داده ها با استفادهاز نرم افزار SPSS نسخه 18 و روش های آمار توصیفی، آزمون های تی و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان دادند که پیش از شروع و پس از اتمام کار، خستگی عمومی با متوسط 13.5 و 15.6 به ترتیب در مرحله اول و دوم بیشترین میزان و کاهش فعالیت با متوسط 7.7 و 9.2 به ترتیب در مرحله اول و دوم کمترین میزان را در میان افسران پلیس دارد. خستگی قبل از کار در تمامی ابعاد به طور معنی داری پایین تر از خستگی پس از اتمام کار بود. همچنین مشاهده شد که وضعیت تاهل، سابقه کاری، ابتلا به بیماری، شنیدن صدای وزوز در گوش، عادت ورزش و استفاده از عینک آفتابی به طور معنی داری (P≤0.05)، با ابعاد متعدد خستگی رابطه دارند.نتیجه گیری: یافته های این تحقیق وضعیت خستگی را در میان افسران پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین تاثیر برخی ازمتغیرهای جمعیت شناختی را بر آنها نشان داد. به نظر می رسد انجام مطالعات بیشتری برای آشکار ساختن رابطه میان خستگی و سایر متغیرهای جمعیت شناختی نیاز است، تا درک عمیق تری از علل خستگی فراهم شود.