مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل دانشجوها و مربی های بالینی مامایی از چالش های طرح احیای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 60

چکیده

 شناسایی چالش های موجود در آموزش بالینی و اقدام برای اصلاح آن موجب بهبود دستیابی به اهداف آموزشی می گردد, لذا این پژوهش با هدف تعیین چالش های طرح احیای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا شد. در این مطالعه توصیفی که در نیمسال دوم تحصیلی 1394_1395انجام شد, کلیه دانشجوهای سال آخر مامایی (48=n) از طریق پرسشنامه ای که شامل پنج بخش عوامل و امکانات محیطی (7 گزینه), عملکرد مربی های بالینی (6 گزینه), آموزش تئوری مرتبط با بالینی (4 گزینه), پرسنل بهداشتی درمانی (4گزینه), ارزشیابی بالینی (3 گزینه) بود, مورد ارزیابی قرار گرفتند و داده ها با استفاده از آزمون های آماری توصیفی مورد تحلیل قرار گرفت و با روش گروه اسمی که شامل کلیه مربی های بالینی (6 نفر) بود, مهم ترین چالش های آموزش بالینی تعیین گردید. مهم ترین نقاط ضعف آموزش بالینی از دیدگاه دانشجوها عدم وجود امکانات رفاهی مناسب, عدم تعلق دستمزد به دانشجوهای مامایی در ازای ارائه خدمات بالینی و عدم وجود امکانات انجام زایمان فیزیولوژیک و آموزش بالینی (100درصد) بود. از دیدگاه مربی های بالینی مامایی عدم وجود فضای فیزیکی و رفاهی مناسب 105 امتیاز, عدم ارائه بازخورد به دانشجوها همزمان با کار عملی 70 امتیاز, یک سو نبودن برنامه های آموزشی مربی60 امتیاز, زیاد بودن تعداد دانشجوهای مامایی در گروه 44 امتیاز و عدم هماهنگی سرویس ایاب و ذهاب 30 امتیاز عنوان شد. برنامه ریزان آموزشی باید چالش های طرح آموزش بالینی را به صورت مستمر ارزیابی و به منظور تقویت نقاط قوت و تعدیل نقاط ضعف تلاش نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه علی، شاداب، رحمانی بیلندی، رقیه، خواجه حسنی، معصومه، ریاحی پور، بنفشه، و گروشاتی، نادیه. (1397). تحلیل دانشجوها و مربی های بالینی مامایی از چالش های طرح احیای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(1 )، 52-60. SID. https://sid.ir/paper/228794/fa

    Vancouver: کپی

    شاه علی شاداب، رحمانی بیلندی رقیه، خواجه حسنی معصومه، ریاحی پور بنفشه، گروشاتی نادیه. تحلیل دانشجوها و مربی های بالینی مامایی از چالش های طرح احیای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(1 ):52-60. Available from: https://sid.ir/paper/228794/fa

    IEEE: کپی

    شاداب شاه علی، رقیه رحمانی بیلندی، معصومه خواجه حسنی، بنفشه ریاحی پور، و نادیه گروشاتی، “تحلیل دانشجوها و مربی های بالینی مامایی از چالش های طرح احیای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 1 ، pp. 52–60، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button