مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی فرایند پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل و متغییرهای زیادی قرار دارد. شناخت مشکلات اولین گام برای کاهش آنها بشمار می رود. مطالعه ای با هدف تعیین نظرات دانشجویان مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد. روش ها: در مطالعه ای توصیفی – مقطعی از نوع پیمایشی, تعداد 55 دانشجوی سال آخر روزانه و شبانه مامایی به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای روا و پایا بود که با 32 گزینه, مشکلات آموزش بالینی را جویا می شد. مقیاس پرسشنامه به صورت بله, گاهی, خیر بود. داده ها با نرم افزار SPSS با آمار توصیفی و آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شد. نتایج: هشتاد و یک و هشت دهم درصد معتقد بودند آموزش بالینی در مامایی با مشکلاتی روبرو است که 40 درصد مشکلات را در حد زیاد و 41.8 درصد مشکلات را متوسط عنوان کردند, 72.7 درصد آموزش بالینی را از لحاظ امکانات و عوامل محیطی ضعیف و با مشکلاتی مواجه می دانستند, 87.3 درصد معتقد بودند که مشکلات آموزش بالینی ناشی از مشکلات مربیان آموزش بالینی است, 83.6 درصد واحدهای تئوری پیش بالینی پراتیک را دارای مشکلاتی قلمداد کردند, 74.5 درصد مشکلات را مربوط به پرسنل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی – درمانی می دانستند, 83.7 درصد از واحدهای پژوهش نیز مشکلاتی را در ارزشیابی بالینی احساس می کردند. نتیجه گیری: نداشتن مربیان بالینی مسلط و مشکلات مربوط به آموزش پیش بالینی و ارزشیابی بالینی از عمده ترین مشکلات آموزش بالینی دانشجویان مامایی دانشگاه بابل بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امیدوار، شبنم، باکویی، فاطمه ، و سلملیان، هاجر. (1384). مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 15-21. SID. https://sid.ir/paper/59473/fa

Vancouver: کپی

امیدوار شبنم، باکویی فاطمه ، سلملیان هاجر. مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):15-21. Available from: https://sid.ir/paper/59473/fa

IEEE: کپی

شبنم امیدوار، فاطمه باکویی، و هاجر سلملیان، “مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 15–21، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59473/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button