مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین وضعیت موجود، مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 165

چکیده

 پیش زمینه و هدف: آموزش بالینی به عنوان اولین منبع یادگیری و شکل دهی هویت حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی محسوب می شود. هدف از این مطالعه تعیین وضعیت موجود, مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود. روش کار: این مطالعه توصیفی-تحلیلی در سال 94-1393 انجام شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که وارد بالین شده اند) بود. نمونه ها به تعداد 115 نفر از بین دانشجویان کارشناسی مامایی به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار مطالعه شامل مشخصات جمعیت شناختی و پرسشنامه وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار بود که روایی و پایایی آن (بااستفاده از آزمون مجدد و ضریب همبستگی 87/0) مورد تایید قرار گرفت. اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS v. 17 و با کمک آزمون های توصیفی و تی تست تجزیه و تحلیل شد. 05/0p< معنادار تلقی گردید. یافته ها: میانگین سن واحدهای پژوهش 8/1± 4/21 سال بود. بیشترین میانگین نمره وضعیت موجود و مورد انتظار به ترتیب مربوط به توجه کردن دانشجویان به انچه که سایر پرسنل می گویند (98/0± 42/3) و کمک کردن مربی به دانشجویان در بالین (02/1± 82/4) می باشد. کمترین میانگین نمره شکاف کیفیت مربوط به توجه مربی به احساسات دانشجویان (01/1-) و همچنین بیشترین شکاف کیفیت مربوط به فراهم اوردن فعالیت های جدید و خلاقانه برای دانشجویان (25/3-) بود که از لحاظ آماری معنی دار بود (000/0=P). نتیجه گیری: براساس نتایج شکاف کیفیت در تمام ابعاد آموزش بالینی بین وضعیت موجود و مورد انتظار قابل توجه است. لذا برنامه ریزی های اساسی جهت بهبود کیفیت وضعیت آموزش بالینی توسط مسیولین امر لازم می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شمسی، افضل، قادری، مصعب، شهابی نژاد، راضیه، و واحدی، سعید. (1399). تعیین وضعیت موجود, مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(2 (پی در پی 127) )، 157-165. SID. https://sid.ir/paper/373608/fa

Vancouver: کپی

شمسی افضل، قادری مصعب، شهابی نژاد راضیه، واحدی سعید. تعیین وضعیت موجود, مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(2 (پی در پی 127) ):157-165. Available from: https://sid.ir/paper/373608/fa

IEEE: کپی

افضل شمسی، مصعب قادری، راضیه شهابی نژاد، و سعید واحدی، “تعیین وضعیت موجود, مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 2 (پی در پی 127) ، pp. 157–165، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373608/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button