Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    153-163
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    805
  • دانلود: 

    888
چکیده: 

یادگیری خود راهبر از عوامل مؤثر بر سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان می باشد. این پژوهش با هدف پیش بینی پذیری سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان بر اساس یادگیری خود راهبر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام پذیرفت. پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری، دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی ساری به تعداد 1235 نفر بودند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد که 297 نفر در این پژوهش شرکت داشتند، جهت گردآوری اطلاعات از سه پرسش نامه یادگیری خود راهبر، سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی استفاده شد. روایی محتوی پرسش نامه با نظر خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ، 91/0 برای یادگیری خود راهبر، 89/0 سرزندگی تحصیلی، 87/0 خودکارآمدی محاسبه گردید. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون چند گانه و نرم افزارSPSS18 مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین یادگیری خود راهبر(555/0) و مؤلفه های آن خود کنترلی(611/0)، خود مدیریتی(540/0) و رغبت برای یادگیری(477/0) با سرزندگی تحصیلی رابطه وجود دارد. بین یادگیری خود راهبر(71/0) و مؤلفه های آن(خود کنترلی(741/0)، خود مدیریتی(640/0) و رغبت برای یادگیری(547/0) با خودکارآمدی دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی ساری رابطه(71/0) وجود دارد. مؤلفه های یادگیری خود راهبر پیش بینی کننده های معنی داری, P<0/05)45/36F= ( برای سرزندگی تحصیلی و هم چنین پیش بینی کنندگی معنی داری, P<0/05)09/25 F= (برای خودکارآمدی دانشجویان بودند. نتایج پژوهش حاکی از اهمیت نقش یادگیری خود راهبر در ارتقای سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده و توصیه می گردد کارگاه هایی برای افزایش یادگیری خود راهبر دانشجویان برگزار گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 888 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    164-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1760
  • دانلود: 

    1399
چکیده: 

خواب فاکتور مهمی برای حفظ سلامت و تعادل روانی است. کیفیت خواب نامطلوب می تواند به پیامدهای نامطلوب تحصیلی و صدمه به سلامت جسمی و روانی دانشجویان منجر گردد. از آن جا که دانشجویان علوم پزشکی نقش مهمی در بهبود و ارتقای سلامت افراد جامعه دارند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین کیفیت خواب با اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شد. این پژوهش به روش توصیفی از نوع همبستگی در سال 97_1396 انجام شد. نمونه ای با حجم 341 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بر حسب جنسیت انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسش نامه های استاندارد کیفیت خواب پیترزبورگ(PSQI)، اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران و سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده جمع آوری شد. سپس اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که 1/59 درصد دانشجویان مورد مطالعه از کیفیت خواب نامطلوب برخوردار بودند. همچنین بین میانگین نمره کیفیت خواب با اشتیاق تحصیلی(132/0-=r؛ 016/0=p) و سرزندگی تحصیلی (221/0-=r؛ 000/0=p) رابطه منفی و معناداری وجود داشت؛ بین میانگین نمره اشتیاق تحصیلی با سرزندگی تحصیلی (131/0 =r؛ 018/0=p) نیز یک رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. همچنین فقط بین میانگین نمره سرزندگی تحصیلی دانشجویان دختر با دانشجویان پسر تفاوت معناداری وجود داشت. با توجه به به درصد بالای کیفیت نامطلوب خواب و ارتباط معنادار آن با اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی، اجرای مداخلات روان شناختی برای بهبود کیفیت خواب دانشجویان و اقدامات پیشگیرانه و برگزاری جلسات آموزشی به منظور آموزش در خصوص اهمیت خواب در دانشجویان ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1760

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1399 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    176-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    657
چکیده: 

به منظور توسعه یک سیستم آموزشی، ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از طرف متقاضیان آن دارای اهمیت بسزایی است. لذا این مطالعه با هدف بررسی کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده از دیدگاه گیرندگان خدمات آموزشی با تمرکز بردانشجویان علوم پزشکی آبادان در سال 1397 انجام شد. این مطالعه توصیفی در سال 1397 بر روی 236 دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد. افراد به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و به دو پرسش نامه مشخصات دموگرافیک و سروکوال پاسخ دادند. آنالیز داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی( کای اسکوئر، t مستقل، آنالیز واریانس) انجام شد. بیش ترین و کم ترین میانگین نمره ادراک به ترتیب در بعد اطمینان (3. 08± 0. 81) و در بعد فیزیکی) 2. 88± 1. 06) بود. این شکاف در تمامی ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی وجود دارد. بیش ترین و کم ترین میانگین نمره شکاف به ترتیب در بعد همدلی (1. 28± 1. 12-) و در بعد اطمینان (0. 96± 1. 13-) بود. اختلاف آماری معناداری از نظر میانگین نمره شکاف در ابعاد پاسخگویی، همدلی و تضمین در بین دانشجویان سال اول و دوم و دانشجویان سال سوم و بالاتر با (05/0> P) وجود داشت. میانگین نمره شکاف پاسخگویی و همدلی در بین سه گروه تحصیلی اختلاف آماری معناداری (05/0> P)داشت. بر اساس نتایج این تحقیق، به منظور بهبود و توسعه سیستم آموزشی به ویژه در بعد همدلی، پیشنهاد می شود همه دست اندرکاران امر آموزش به ویژه مسؤولان توجه بیش تری به انتظارات دانشجویان داشته باشند و خدمات دانشگاه را با توجه به نیازهای دانشجویان و رضایت مندی آن ها بهبود بخشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 657 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    187-196
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    888
  • دانلود: 

    770
چکیده: 

شناسایی سبک های یادگیری و شیوه حل مسأله متناسب با استعداد دانشجویان نقش مهمی در یادگیری به فراگیران و نهایتاً اعتلای سطح آموزش آن ها ایفا می کند. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسئله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان بود. این پژوهش به روش توصیفی_تحلیلی بر روی 200 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1396 صورت گرفت. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه های سبک حل مسئله کسیدی و لانگ، پرسش نامه سبک یادگیری وارک و اطلاعات فردی بود. داده ها از طریق نرم افزار SPSSv20 تجزیه و تحلیل شد. میانگین سنی دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان به ترتیب 5/4 ± 68/23 و 97/4 ± 52/23 بود. دو گروه از نظر سن (85/0p=) و جنس (87/0p=) اختلاف معنادار نداشتند. میانگین معدل در دو گروه استعداد درخشان و سایرین نیز به ترتیب 9/0 ± 52/18 و 12/0 ± 85/16 بود که اختلاف معناداری با یکدیگر داشتند. یافته ها نشان می دهد میانگین سبک حل مسئله در دو حیطه کلی حل مسئله سازنده و غیر سازنده در دو گروه استعداد درخشان (37/0p=) و سایرین (29/0p=) با یکدیگر اختلاف معناداری نداشتند. همچنین در سبک یادگیری از میان چهار حیطه یادگیری دیداری، شنیداری، خواندن و مهارت تنها در حیطه خواندن بین دو گروه استعداد درخشان و سایرین اختلاف معناداری وجود داشت (04/0p=). با تعیین سبک های یادگیری و حل مسأله در دانشجویان، می توان کمک شایانی به گروه های آموزشی و اساتید مشاور برای پیشبرد اهداف آموزشی، یادگیری دانشجویان و سایر فعالیت های آن ها نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 888

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 770 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    197-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1020
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

کلاس معکوس یک مدل برنامه درسی مؤثر و پیشرفته است که سبب یادگیری با دوام و عمیق می گردد. این مطالعه برای ارزیابی درس ایمنی شناسی به روش کلاس معکوس از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی اجرا شد. در این مطالعه توصیفی_تحلیلی تعداد 129 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با روش طبقه بندی بر اساس دانشکده و رشته با روش نمونه گیری تصادفی ساده وارد مطالعه شدند. کلاس معکوس ایمنی شناسی از طریق درگیر شدن فراگیران در فعالیت های پیش کلاسی انجام شد. حل کردن مسئله، بحث در گروه های کوچک و ترسیم نقشه مفهومی از وظایف فراگیران در کلاس بود. ارزیابی با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته انجام شد. از نرم افزار گراف پد پریزم برای آنالیز آماری اطلاعات استفاده شد. نتایج با استفاده آزمون مجذور کای برای متغیرهای کیفی و آنالیز واریانس یک طرفه برای متغیرهای کمی صورت گرفت. نتایج ما نشان داد در مؤلفه های مختلف، گویه های غنای علمی محتواهای ارائه شده، مدیریت کلاس توسط مدرس، فرصت طرح سؤال توسط فراگیر، انجام کار گروهی توسط دانشجویان بالاترین میزان مطلوبیت و گویه های تبیین مفاهیم مشکل و پیچیده، ایجاد فرصت برابر برای فراگیران در کلاس، فرصت لازم برای بازخورد کتبی یا شفاهی به دانشجو، آمادگی قبلی دانشجو از کم ترین میزان مطلوبیت برخودار بودند. ما نتیجه گرفتیم ایمنی شناسی به صورت کلاس معکوس از طریق انگیزه یادگیری، تعامل و بحث بین فراگیران، ارتباط بین فعالیت های پیش و درون کلاسی می تواند سبب یادگیری عمیق تر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1020

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    209-218
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    491
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

انتخاب رشته تخصص توسط دانشجویان پزشکی موضوع مهمی است زیرا پیامدهای قابل ملاحظه ای بر ترکیب و کیفیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش بهداشت و درمان در جامعه دارد. هدف این مطالعه بررسی گرایشات دانشجویان پزشکی سال آخر در انتخاب رشته تخصصی و مقایسه آن با ظرفیت های پذیرش دستیار تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. این مطالعه توصیفی_تحلیلی به صورت سرشماری روی دانشجویان سال آخر رشته پزشکی در سال تحصیلی 97_1396 انجام شد. داده ها با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی بررسی و تأیید شد، گردآوری گردید. در تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و تحلیلی و نرم افزارSPSS-22 استفاده شد. بیش از 50 درصد (205/114) دانشجویان پزشکی متقاضی سه رشته رادیولوژی، چشم پزشکی و پوست بودند، در حالی که ظرفیت دانشگاه برای این رشته ها فقط 10 درصد (154/16) اعلام شده بود؛ بر عکس متقاضیان سه رشته طب اورژانس، داخلی و کودکان که ظرفیت آن ها 37 درصد (154/55) اعلام شده بود، تنها 3 درصد (205/6) از دانشجویان بودند. آزمون مجذور کای نشان داد در برخی موارد بین اولویت های انتخابی دانشجویان و ظرفیت پذیرش تفاوت معنی دار وجود دارد(05/0˂ p). یافته ها نشان داد بین گرایش دانشجویان پزشکی در انتخاب رشته تخصصی و نیاز جامعه هماهنگی وجود ندارد. پیشنهاد می شود ضمن بررسی عوامل مؤثر در گرایش دانشجویان به رشته های تخصصی، راهکارهایی جهت راهنمایی و تشویق دانشجویان در انتخاب رشته های مورد نیاز ارائه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    219-229
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    665
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

تأثیر توانایی های ذهنی و شناختی افراد بر یادگیری بسیار اهمیت دارد. اما یکی از عواملی که می تواند مؤثر بر یادگیری باشد سبک های یادگیری و تفاوت افراد در این امر است. لذا جهت بررسی سبک های یادگیری دانشجویان سال آخر رشته پزشکی و ارتباط آن با نمرات آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی و نتایج آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره دکتری عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران سال تحصیلی 97_1396 مطالعه ای از نوع توصیفی و همبستگی بر روی 270 نفر از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که با روش در دسترس انتخاب شده بودند، انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه دموگرافیک و پرسش نامه سبک یادگیری کلب (1999) است که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار 22SPSS و از طریق رگرسیون خطی دو متغیره و لجستیک به بررسی وضعیت روابط ابعاد و متغیرهای پژوهش از دیدگاه پاسخ دهندگان پرداخته شد. نتایج نشان دهنده رابطه مثبت بین متغیرهای مفهوم سازی انتزاعی و مشاهده تأملی و تجربه عینی با آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی دوره دکتری عمومی می باشد. در نهایت متغیر مفهوم سازی انتزاعی بیش ترین توانایی را در پیش بینی وضعیت مردود/ قبول دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی دارد (05/0p<). آگاهی از سبک یادگیری دانشجویان هم برای شخص یادگیرنده و هم برای فرد آموزش دهنده مفید است و می تواند موفقیت شخص یادگیرنده را به همراه داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    230-240
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    560
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی بازخوردهای مدرس در قالب آموزش مبتنی بر پذیرفتن و پایبندی عملکردی بر راهبردهای مقابله ای در دانشجویان پسرانجام گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان پسر دانشگاه علوم پرشکی همدان در سال تحصیلی 98_97 بود. بر اساس جامعه آماری و هدف پژوهش با توجه به مقایسه ای بودن آن، تعداد 40 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی همدان، پس از انجام مرحله غربال گری انتخاب گردید. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. در پژوهش حاضر برای اجرای پژوهش از روش میدانی و برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه رابردهای مقابله ای استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که بازخوردهای مدرس در قالب آموزش مبتنی بر پذیرفتن و پایبندی عملکردی بر راهبردهای مقابله ای تأثیر معنی داری داشته است(01/0p<).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 560 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    241-250
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    821
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

این مطالعه با هدف طراحی فرم ارزشیابی برای بررسی کیفیت و اثرگذاری فیلم های آموزشی در حیطه علوم پزشکی طراحی گردیده است. پژوهش حاضر بر روی بسته های آموزش الکترونیکی با نام بابد انجام گرفت. به منظور بررسی فیلم از جهات فنی از نظرات 20 متخصص حوزه فیلم سازی و به منظور ارزیابی نکات آموزشی در حیطه علوم پزشکی از اعضای منتخب هیات علمی با استفاده از روش لاوشی، ضریب نسبت روایی و شاخص روایی محتوایی محاسبه گردید. جهت سنجش پاپایی کلی پرسشنامه از روش دو نیمه کردن بر روی 50 نفر از افراد منتخب استفاده شد و برای تعیین همسانی درونی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و برای محاسبه ضریب پایایی فرم های مذکور از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج، وجود روایی صوری و محتوایی مناسب برای سوالات هر دو فرم نظرسنجی را نشان داد (CVR≈ 0. 99) و شاخص روایی محتوایی پرسشنامه دروس تئوری مورد تائید قرار گرفت (CVI=0. 789). پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردار بود و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه شد که نشان داد این پرسشنامه دارای درجه بالای همبستگی درونی و دارای تکرارپذیری بالا (ICC=0. 989) است. برای سنجش ابزار ارزیابی فیلم های آموزشی در علوم پزشکی می بایست از یک ابزار قابل اعتماد استفاده نمود که با توجه به نتایج بدست آمده در این مطالعه، پرسشنامه تهیه شده برای استفاده در سیستم های توسعه ی آموزش در علوم پزشکی، پایایی مطلوب و روایی مناسبی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button