مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر

صفحات

 صفحه شروع 288 | صفحه پایان 293

چکیده

 نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشت ینسبت به آموزش جامعه نگر ضرورت تغییر در برنامه های آموزش پزشکی بر مبنای نیازهای جامعه سبب شد که اصلاحاتی در نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر ضرورت تغییر در برنامه های آموزش پزشکی بر مبنای نیازهای جامعه سبب شد که اصلاحاتی در برنامه ای آموزش پزشکی رخ دهد. هدف از مطالعه حاضر تعیین نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر در سال 1392 است. این مطالعه توصیفی_ مقطعی روی 130 نفر از دانشجویان ترم چهارم پزشکی انجام گرفت. ابزار سنجش به صورت پرسشنامه خود ایفا حاوی 13 سوال نگرشی و 5 سوال دموگرافیک بود. به منظور ارزیابی اعتبار ساختاری روش تحلیل عامل اکتشافی به کار رفت. برای مقایسه بین گروه ها از آزمون t و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد. سطح معنی داری در این تحقیق 05/0 P < در نظر گرفته شد. از 120 دانشجوی شرکت کننده در مطالعه (نرخ پاسخگویی 92.3٪), 57.6٪ مونث بودند و محدوده سنی از 20 تا 23 سال بود. میانگین (انحراف معیار) نمره کلی نگرش, نمره حیطه مراقبت سلامت کل گرا و نمره حیطه اهمیت و ضرورت به ترتیب برابر: 3.86 (0.75), 3.97 (0.80) و 3.69 (0.86) بود که هر سه نمره در مقایسه با وضعیت متوسط بالاتر بودند (p<0.001). نمره کلی نگرش و نمرات به دست آمده در دو حیطه در دختران بالاتر از پسران بود (p<0.001), اما در گروه های سنی تفاوت معنادار مشاهده نشد (p>0.05). مطالعه حاضر نشان دهنده نگرش مثبت دانشجویان به برنامه آموزش مبتنی بر جامعه در دو حوزه ضرورت و اهمیت آموزش مبتنی بر جامعه و نگرش کل گرا به مراقبت سلامت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملیح، نرگس، و عباچی زاده، کامبیز. (1394). نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(4)، 288-293. SID. https://sid.ir/paper/228836/fa

    Vancouver: کپی

    ملیح نرگس، عباچی زاده کامبیز. نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(4):288-293. Available from: https://sid.ir/paper/228836/fa

    IEEE: کپی

    نرگس ملیح، و کامبیز عباچی زاده، “نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آموزش جامعه نگر،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 4، pp. 288–293، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button