مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش پزشکی جامعه نگر در ایران

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: آموزش پزشکی جامعه نگر معمولا به آموزش پزشکی که خارج از سطوح سوم یا دوم ارائه خدمات که در بیمارستان پایه گذاری شده است اشاره دارد. با آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه, آگاهی از نیازهای بیماران و ارتقا عملکرد پزشکی بطور کلی افزایش پیدا خواهد کرد. در این مطالعه با هدف بررسی وضعیت آموزش پزشکی جامعه نگر در ایران کلیه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفتند.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع مطالعات کیفی است و از نمونه گیری هدفمند (مبتنی بر هدف) با مشارکت افرادی که تجربه ارائه خدمات جامعه نگر را داشته اند و افراد کلیدی و موثری که در مدیریت آموزشی نقش دارند و تجارب متفاوتی را دارا بودند به نحوی که گستردگی تجارب آنها باعث بدست آوردن کدهای متنوع گردید, استفاده شد.یافته ها: نقاط قوت و ضعف همچنین فرصتها و تهدیدها در آموزش پزشکی جامعه نگر در کشور مشخص گردید. جایگاه آموزش پزشکی جامعه نگر تعیین گردید و علل و عوامل ایجادکننده آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.بحث: نتیجه مطالعه با تحلیل سیستماتیک (درونداد, فرایند و برونداد) به صورت طبقه بندی هایی شامل, رسالت و چشم انداز, انگیزه, مدیریت آموزشی و ساختار, ساختار آموزشی (برنامه آموزشی), پژوهش, ارتباطات, ساختارهای فیزیکی و تجهیزات, و نظارت و ارزشیابی مشخص گردید.نتیجه گیری: با استفاده از نتایج این مطالعه, ضرورت و تغییرات و تحول بنیادین و همه جانبه در اجرای برنامه های آموزشی و ارتقای روند آنها کاملا مشخص گردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

انتظاری، عباس، جلیلی، زهرا، محققی، محمدعلی، و ممتازمنش، نادر. (1389). چالش های آموزش پزشکی جامعه نگر در ایران. طب و تزکیه، -(77)، 52-64. SID. https://sid.ir/paper/34423/fa

Vancouver: کپی

انتظاری عباس، جلیلی زهرا، محققی محمدعلی، ممتازمنش نادر. چالش های آموزش پزشکی جامعه نگر در ایران. طب و تزکیه[Internet]. 1389؛-(77):52-64. Available from: https://sid.ir/paper/34423/fa

IEEE: کپی

عباس انتظاری، زهرا جلیلی، محمدعلی محققی، و نادر ممتازمنش، “چالش های آموزش پزشکی جامعه نگر در ایران،” طب و تزکیه، vol. -، no. 77، pp. 52–64، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34423/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button