مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط باآن دردانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 55

چکیده

مهارت های ارتباطی رفتارهایی یاری دهنده به منظور بیان نیازمندی ها و رسیدن به اهداف در روابط میان افراد می باشند. درعلوم پزشکی هدف از برقراری ارتباط آموزش, حمایت و یا درمان بیماران می باشد. لذا با توجه به جایگاه ویژه این مهارت ها در روابط بین بیمار و کادر درمان, این مطالعه با هدف بررسی مهارت های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393 انجام گردید. در این پژوهش توصیفی-مقطعی, تعداد196نفرازدانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی با روش نمونه گیری طبقه ای وارد مطالعه شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی مهارت های ارتباطی بین فردی که روایی محتوایی و پایایی آن مورد تأییدب ود, استفاده گردید. سپس تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از بسته ی آماری SPSSنسخه 20 و آزمون های تی مستقل وکروسکالوالیس صورت گرفت. میانگین نمره ی مهارت های ارتباطی دانشجویان 6/14± 42/111 بود. میانگین نمره ی دانشجویان پسر و دختر به ترتیب 38/13± 78/112 و 64/11± 32/114 بود, که اختلاف معنادرای بین آنها یافت نشد (P=0/45). اما بین میانگین نمره ی دانشجویان با رشته تحصیلی ارتباط معناداری یافت شد (P=0/01). یافته های پژوهش حاضر نشان داد که, رشته تحصیلی دانشجویان از عوامل مؤثر برسطح مهارت های ارتباطی بین فردی دانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی می باشد. از طرفی سطح توانمندی های دانشجویان این دانشکده, در زمینه مهارت های برقراری ارتباط درسطح متوسطی قرار داشت, لذا برگزاری دوره های آموزشی ویژه در جهت بهبود مهارت های ارتباطی باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری طهنه، حسنا، جلالوندی، مازیار، توحیدنیا، محمدرسول، نعمتی کیونانی، علی، و امیریان، پیمان. (1396). ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط باآن دردانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(1 )، 48-55. SID. https://sid.ir/paper/228847/fa

    Vancouver: کپی

    نوری طهنه حسنا، جلالوندی مازیار، توحیدنیا محمدرسول، نعمتی کیونانی علی، امیریان پیمان. ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط باآن دردانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(1 ):48-55. Available from: https://sid.ir/paper/228847/fa

    IEEE: کپی

    حسنا نوری طهنه، مازیار جلالوندی، محمدرسول توحیدنیا، علی نعمتی کیونانی، و پیمان امیریان، “ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط باآن دردانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 1 ، pp. 48–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button