مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مبتنی بر یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشجویان روانشناسی نسبت به درس آمار

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 135

چکیده

 این پژوهش تأثیر آموزش برای یادگیری در حد تسلط و مقایسه آن با روش های رایج بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به آمار است. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان روان شناسی است. از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای نمونه ای به حجم 44 نفر انتخاب شد و به طور تصادفی 24 نفر در گروه کنترل و 20 نفر در گروه آزمایش قرار گرفتند. ابتدا نمرات پیش آزمون آزمودنی ها از طریق آزمون آمار استنباطی و مقیاس نگرش به آمار (اسچوا و همکاران, 1995) سنجیده شد. سپس در طول 10 جلسه گروه آزمایش از طریق روش آموزش برای یادگیری در حد تسلط و گروه کنترل از طریق روش های رایج تکالیف درس آمار را فرا گرفتند. در پایان نمرات پس آزمون از هر دو گروه به دست آمد. آزمون t مستقل و مانکوا نشان داد میانگین پیشرفت در آمار و مؤلفه های نگرش نسبت به آمار در گروه آزمایش به طور معنی داری از گروه کنترل بیشتر است. دانشجویان گروه آزمایش با در اختیار داشتن تکالیفی با ساختار سلسله مراتبی ضمن مسلط شدن به یادگیری های پیش نیاز از آموزشی بهره مند می شدند که کیفیت آموزش متناسب با ویژگی های فردی آنان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویشی، مظفر، سیف، علی اکبر، و احدی، حسن. (1396). تأثیر آموزش مبتنی بر یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشجویان روانشناسی نسبت به درس آمار. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(1 )، 126-135. SID. https://sid.ir/paper/228853/fa

    Vancouver: کپی

    درویشی مظفر، سیف علی اکبر، احدی حسن. تأثیر آموزش مبتنی بر یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشجویان روانشناسی نسبت به درس آمار. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(1 ):126-135. Available from: https://sid.ir/paper/228853/fa

    IEEE: کپی

    مظفر درویشی، علی اکبر سیف، و حسن احدی، “تأثیر آموزش مبتنی بر یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشجویان روانشناسی نسبت به درس آمار،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 1 ، pp. 126–135، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button