مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 226 | صفحه پایان 233

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سرسختی روانشناختی, جرأت ورزی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. این پژوهش از نوع همبستگی است. بدین منظور 270 نفر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال تحصیلی(94-93), با روش نمونه گیری تصادفی, انتخاب شدند و از آنها خواسته شد تا به ﭘ ﺮ ﺳ ﺸ ﻨ ﺎ ﻣ ﻪ ﺳ ﺮ ﺳ ﺨ ﺘ ﯽ روانشناختی اﻫ ﻮ از و پرسشنامه جرأت ورزی گمبریل و ریچی پاسخ دهند و معدل ترم گذشته تحصیلی خود را نیز یادداشت نمایند. تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به روش ضریب همبستگی و تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که نتایج نشان داد که اثرات سرسختی روانشناختی بر روی پیشرفت تحصیلی به صورت مستقیم 243/. و اثرات سرسختی روانشناختی به صورت غیر مستقیم و به واسطه جرأت ورزی بر روی پیشرفت تحصیلی 069/. بود. خصوصیات افراد با ویژگی های سرسختی روانشناختی (تعهد, مبارزه جویی وکنترل) با میزان جرأت ورزی شان همپوشی دارد, همچنین حضور ویژگی سرسختی روانشناختی در دانشجویان, فرآیند یادگیری را تسریع می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک پور، ندا، سلیمانی، مهسا، طالبی، غلامرضا، و قاسم زاده، عزیزرضا. (1396). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(2 )، 226-233. SID. https://sid.ir/paper/228901/fa

    Vancouver: کپی

    ملک پور ندا، سلیمانی مهسا، طالبی غلامرضا، قاسم زاده عزیزرضا. بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(2 ):226-233. Available from: https://sid.ir/paper/228901/fa

    IEEE: کپی

    ندا ملک پور، مهسا سلیمانی، غلامرضا طالبی، و عزیزرضا قاسم زاده، “بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 2 ، pp. 226–233، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button