مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بعد شناسی اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی: درونی، بیرونی و نهادی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 21

چکیده

برنامه درسی آموزش پزشکی, به عنوان نقشه یادگیری, قاعدتا بایستی به تغییر رفتار و ایجاد مجموعه ای از دانش, تفکر, نگرش, ارزش و مهارت ها در فراگیران منجر گردد. توانمندسازی دانشگاه برای پویش معنادار و سازنده در آینده ای متحول و متغیر, مستلزم طراحی و اجرای برنامه های درسی اثربخش می باشد تا از این طریق, تحولی اساسی در نظام آموزشی به طور خاص و نظام اجتماعی به طور عام ایجاد گردد. با درک اهمیت اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی جهت تحقق اهداف غایی, رسالت و چشم انداز دانشگاه های علوم پزشکی و نظر به جامعیت رویکرد سه بعدی درونی, بیرونی و نهادی اثربخشی و قابلیت کاربردی آن جهت سنجش اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی, مطالعه-ی حاضر به بررسی ابعاد سه گانه اثربخشی در برنامه درسی آموزش پزشکی با نگاهی بین رشته ای پرداخته است. توجه به اثربخشی برنامه درسی از سه بعد درونی, بیرونی و نهادی می تواند چارچوب منسجمی در جهت تحقق اهداف اساسی برنامه های درسی در دانشگاه های علوم پزشکی فراهم سازد. این مطالعه نشان می دهد که ایجاد تعادل و انسجام بین عوامل درونی (اثربخشی درونی) و هماهنگی و تعادل بین برنامه درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده در ارتباط با محیط پیرامون و همچنین برقراری ارتباط مناسب با محیط پویا و متغیر (اثربخشی بیرونی) و در پی آن تحقق رسالت ها و مطلوبیت های اساسی برنامه درسی آموزش پزشکی (اثربخشی نهادی) در تعامل با همدیگر, ضرورتی تام دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، و کشاورزی، فهیمه. (1395). بعد شناسی اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی: درونی, بیرونی و نهادی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(1)، 10-21. SID. https://sid.ir/paper/228921/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، کشاورزی فهیمه. بعد شناسی اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی: درونی, بیرونی و نهادی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(1):10-21. Available from: https://sid.ir/paper/228921/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، و فهیمه کشاورزی، “بعد شناسی اثربخشی برنامه درسی آموزش پزشکی: درونی, بیرونی و نهادی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 1، pp. 10–21، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button