مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه، رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 امروزه برنامه های رشد و بالندگی اعضای هیات علمی, از جمله استراتژی های نوین به منظور حفظ و ارتقای سطح دانش و عملکرد اساتید به شمار می رود, پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسه نیازهای آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1391 انجام پذیرفت. در این پژوهش توصیفی - تحلیلی, نیاز آموزشی 158 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در شش حیطه مورد تایید وزارت متبوع شامل: حیطه های مهارت های تدریس, پژوهشی, توسعه فردی, اجرایی مدیریتی, ارائه خدمات درمانی و فعالیت های خارج دانشگاه توسط یک چک لیست 61 گویه ای که با طیف لیکرت طبقه بندی شده بود به روش خودارزیابی توسط اساتید نیازسنجی و مورد مقایسه قرارگرفت. روایی و پایایی چک لیست مورد تایید قرار گرفت و داده ها نیز از طریق نر م افزار EPI6 و آزمون ANOVA تحلیل شد. در این مطالعه به ترتیب اولویت توسعه فردی, اولویت پژوهشی, اولویت آموزشی, اولویت اجرایی مدیریتی, اولویت ارائه خدمات درمانی و اولویت فعالیت های خارج دانشگاه به عنوان مهمترین نیاز آموزشی اساتید این دانشگاه ارزیابی شد. بین حیطه های مورد ارزیابی با جنسیت اساتید و دانشکده محل خدمت اختلاف معناداری مشاهده نشد (P>0.05). اما بین حیطه ها با نوع استخدام اساتید, مرتبه علمی و سابقه خدمت اختلاف معناداری مشاهده گردید (P<0.05). این پژوهش بر لزوم انجام نیازسنجی و نیز انطباق برنامه ها با نیاز واقعی اساتید تاکید نموده و آن را به عنوان محور اصلی ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی و نیز ارتقای کیفیت خدمات سلامت ذکر می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عنبری، زهره، و زرین فر، نادر. (1392). نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه, رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 4(1)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/228946/fa

    Vancouver: کپی

    عنبری زهره، زرین فر نادر. نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه, رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛4(1):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/228946/fa

    IEEE: کپی

    زهره عنبری، و نادر زرین فر، “نیازسنجی و مقایسه برنامه های توسعه, رشد و بالندگی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 4، no. 1، pp. 1–16، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button