مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین، اعتبارسنجی، و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 143

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف تدوین, اعتبار سنجی, و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان, و با استفاده از روش های تحلیل اسنادی و دلفی به انجام رسیده است. نمونه تحقیق شامل کتب, مجلات, پایان نامه ها, و سایت های مرتبط با موضوع آموزش فلسفه به کودکان, و متخصصان آموزش فلسفه برای کودکان بوده است. ابزار گرداوری داده ها فیش, و فرم مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش تحلیل مفاهیم, آمار توصیفی, و آمار استنباطی (آزمون تی و فریدمن) استفاده شده است. یافته های تحقیق شامل 19 شاخص شخصی, و 30 شاخص حرفه ای برای مربی آموزش فلسفه به کودکان می باشد. همه صاحب نظران, شاخص های استخراج شده را تایید کرده اند. به نظر آنان در بخش شاخص های شخصیتی, داشتن آمادگی روحی برای تدریس, آزاداندیشی, مشتاق بودن در احتجاج و تحقیق, و مهارت گوش دادن فعال, و در بخش شاخص های حرفه ای, اختصاص دادن زمان مناسب برای مشارکت هر دانش آموز, کنج کاوی در مورد معنا و دلالت های هر اظهارنظر کودک, و فلسفه ورزی, از اولویت بالاتری برخوردار بوده اند. همچنین شاخص های مربوط به ویژگی های شخصیتی در مقایسه با شاخص های ویژگی های حرفه ای در اولویت بالاتری قرار داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسی، مرضیه، میرزامحمدی، محمدحسن، و رهنما، اکبر. (1394). تدوین, اعتبارسنجی, و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان. تفکر و کودک، 6(2)، 121-143. SID. https://sid.ir/paper/230191/fa

    Vancouver: کپی

    ویسی مرضیه، میرزامحمدی محمدحسن، رهنما اکبر. تدوین, اعتبارسنجی, و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان. تفکر و کودک[Internet]. 1394؛6(2):121-143. Available from: https://sid.ir/paper/230191/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه ویسی، محمدحسن میرزامحمدی، و اکبر رهنما، “تدوین, اعتبارسنجی, و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان،” تفکر و کودک، vol. 6، no. 2، pp. 121–143، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button