مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی اخلاق حرفه ای در تدریس بر اساس روش حضرت خضر (ع) در قرآن کریم

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 37

چکیده

اخلاق حرفه ای, موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است, به طوری که اکثر حرفه ها, از جمله حرفه تدریس نیز, با درک ضرورت و اهمیت آن و نیز توجه به جایگاه والای معنوی این حرفه, نیازمند تدوین منشور اخلاقی حرفه ای مخصوص به خود هستند.در همین راستا پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این پرسش است که با توجه جامعیت قرآن کریم (نحل/89) آیا می توان با تدبر در سلوک رفتاری آموزگاران الهی, به استخراج الگویی الهی و اخلاقمند در امر آموزش و تعلیم پرداخت؟ در منشور اخلاقی معلمان الهی, مهم ترین الزامات و تکالیف اخلاقی حرفه تدریس کدامند؟نتایج پژوهش حاکی از آن است که در الگوی تدریس حضرت خضر (ع), نکات فراوان و ظریفی مورد تاکید قرار گرفته که می توان از آن ها به عنوان الگویی جامع و الهی در امر تدریس بهره برد و در تدوین منشور اخلاق حرفه ای معلمان از آن ها استفاده کرد. مهم ترین این اصول اخلاقی عبارتند از: نیازسنجی شاگرد, استفاده از مثال های عینی نه ذهنی, ارزیابی در خلال تدریس, عدم سخت گیری و سایر موارد. توجه به هر یک از این اصول, می تواند به معلمان در نیل به اهداف آموزش کمک بسیار موثری نماید و بشر را در بعد معرفتی به تکامل معنوی خویش رهنمون سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بانکی پورفرد، امیرحسین، و محققیان، زهرا. (1393). الگوی اخلاق حرفه ای در تدریس بر اساس روش حضرت خضر (ع) در قرآن کریم. اخلاق زیستی، 4(14)، 11-37. SID. https://sid.ir/paper/230938/fa

    Vancouver: کپی

    بانکی پورفرد امیرحسین، محققیان زهرا. الگوی اخلاق حرفه ای در تدریس بر اساس روش حضرت خضر (ع) در قرآن کریم. اخلاق زیستی[Internet]. 1393؛4(14):11-37. Available from: https://sid.ir/paper/230938/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین بانکی پورفرد، و زهرا محققیان، “الگوی اخلاق حرفه ای در تدریس بر اساس روش حضرت خضر (ع) در قرآن کریم،” اخلاق زیستی، vol. 4، no. 14، pp. 11–37، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button