مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های مطالعه در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی به دانش و کاربرد موثر مهارت های مطالعه بستگی دارد. این مطالعه با هدف بررسی مهارت های مطالعه در بین دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام گرفت.روش بررسی: در یک مطالعه مقطعی - توصیفی, تعداد 211 دانشجو در سال تحصیلی 88-1387 از طریق نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها سیاهه مهارت های مطالعه کانگان بود. توانایی خواندن متون درسی, یادداشت برداری, تقویت حافظه, آمادگی برای امتحان, افزایش تمرکز و مدیریت زمان خرده مقیاس های مورد بررسی در این مطالعه بودند. نمرات کسب شده از پرسشنامه با آزمون های آماری و با نرم افزارSPSS  سنجیده شدند.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات 2.47±0.40 از 4 بود. 43.6 درصد دارای مهارت های مطالعه ضعیف, 53.6 درصد متوسط و 2.8 درصد دارای مهارت های مطالعه خوبی بودند. مهارت های مطالعه در دانشجویان دختر به طور معنی داری بیشتر از دانشجویان پسر بود (p=0.017). مهارت های مطالعه دانشجویان جدیدالورود به طور معنی داری بیشتر از دانشجویان ترم های بالاتر بود (p=0.0001).نتیجه گیری: مهارت مطالعه اکثر دانشجویان مورد بررسی در حد مطلوب نبود. به نظر می رسد تحصیل در دانشگاه, باعث بهبود مهارت های مطالعه دانشجویان مورد بررسی نشده است. ضرورت آموزش مهارت های مطالعه به دانشجویان در حد آموزش کارگاهی و یا به شکل ارائه واحد درسی در ابتدای ورود به دانشگاه محسوس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادله شموشکی، محمدتقی، حسام، مسلم، چرکزی، عبدالرحمان، عسگری، سیدضیاء، و خورشا، حسن. (1391). مهارت های مطالعه در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، 9(1)، 34-40. SID. https://sid.ir/paper/231476/fa

    Vancouver: کپی

    بادله شموشکی محمدتقی، حسام مسلم، چرکزی عبدالرحمان، عسگری سیدضیاء، خورشا حسن. مهارت های مطالعه در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)[Internet]. 1391؛9(1):34-40. Available from: https://sid.ir/paper/231476/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی بادله شموشکی، مسلم حسام، عبدالرحمان چرکزی، سیدضیاء عسگری، و حسن خورشا، “مهارت های مطالعه در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، vol. 9، no. 1، pp. 34–40، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231476/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button