مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین فعالیت فیزیکی منظم و مراحل تغییر و تعادل تصمیم گیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 81

چکیده

 زمینه و هدف: الگوی بین نظریه ای, یکی از الگوهایی است که برای تبیین فعالیت فیزیکی منظم به کار می رود. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت فعالیت فیزیکی منظم بر اساس سازه های الگوی بین نظریه ای در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام گرفت.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی, تعداد 295 دانشجو به روش نمونه گیری در دسترس وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه های مراحل تغییر مارکوس و همکاران و پرسشنامه تعادل تصمیم گیری نیگ و همکاران بود. روایی ابزارهای فوق از طریق اعتبار محتوا و روایی صوری و پایایی آن ها از طریق آزمون مجدد مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون های آماری کای- اسکوئر, رگرسیون لوجستیک و آنالیز واریانس یک طرفه به همراه آزمون تعقیبی توکی انجام گرفت.یافته ها: میانگین سنی و انحراف معیار افراد مورد بررسی 21.89±3.05 سال بود. 89.5 درصد مجرد و 67.5 درصد زن بودند. 60.3 درصد در مرحله پیش تفکر, 8.8 درصد در مرحله تفکر, 11.9 درصد در مرحله آمادگی, 9.5 درصد در مرحله عمل و 9.5 درصد دیگر در مرحله نگهداری بودند. بین مراحل تغییر با فواید درک شده و موانع درک شده ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.05). متغیرهای جنسیت پسر و سازه موانع درک شده, بیشترین اثر پیشگویی کنندگی به منظور انجام فعالیت منظم فیزیکی را داشتند (P<0.05).نتیجه گیری: اکثر دانشجویان مورد بررسی, زندگی بدون تحرکی دارند. مداخلات برنامه ریزی شده در جهت حرکت آن ها به مرحله نگهداری محسوس است. افزایش منافع درک شده و کاهش موانع درک شده می تواند سودمند باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چرکزی، عبدالرحمان، نظری، نعیمه، صمیمی، عافیه، کوچکی، قربان محمد، بادله شموشکی، محمدتقی، شهنازی، حسین، مودی، میترا، عروجی، محمدعلی، صالح پور، منصور، و نیازی، عارفه. (1391). رابطه بین فعالیت فیزیکی منظم و مراحل تغییر و تعادل تصمیم گیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، 9(2)، 74-81. SID. https://sid.ir/paper/231508/fa

    Vancouver: کپی

    چرکزی عبدالرحمان، نظری نعیمه، صمیمی عافیه، کوچکی قربان محمد، بادله شموشکی محمدتقی، شهنازی حسین، مودی میترا، عروجی محمدعلی، صالح پور منصور، نیازی عارفه. رابطه بین فعالیت فیزیکی منظم و مراحل تغییر و تعادل تصمیم گیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)[Internet]. 1391؛9(2):74-81. Available from: https://sid.ir/paper/231508/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرحمان چرکزی، نعیمه نظری، عافیه صمیمی، قربان محمد کوچکی، محمدتقی بادله شموشکی، حسین شهنازی، میترا مودی، محمدعلی عروجی، منصور صالح پور، و عارفه نیازی، “رابطه بین فعالیت فیزیکی منظم و مراحل تغییر و تعادل تصمیم گیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، vol. 9، no. 2، pp. 74–81، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button