مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل بهینه شناسایی نقاط حادثه خیز راه های دوخطه برو نشهری ایران

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 98

چکیده

 تصادفات رانندگی, جزئی از ترافیک و حمل و نقل در راه ها می باشند که همواره وجود دارند و بر ای مدیریت آن ها باید تدابیری اندیشید. نکتة قابل توجه این است که سوابق نشان م ی دهد تعداد قابل توجهی از تصادفات در نقاط خاص ازجمله شیب ها, قوس ها و تقاطع های راه متمرکز شده است؛ لذا اصلاح و ارتقای ایمنی این نقاط در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای, بیشترین اثر را دارد. مطالعة حاضر از نوع مقطعی, توصیفی و تحلیلی است. قلمرو پژوهش, تمامی راه ها ی دوخطة اصلی برون شهری کشور ایران که بر اساس فراوانی تصادفات وضعیت بحرانی داشته اند, می باشد. بدین منظور, اطلاعات موردنیاز تصادفات برای یک دورة 5 ساله (از سال 1390 تا 1394 ) و دیگر داده های موردنیاز از طریق پلیس راه استان ها و مرکز مدیریت راه ها تهیه شد و به منظور شناسایی نقاط حادثه خیز با استفاده از سه معیار شناسایی نقاط حادثه خیز شامل معیار فراوانی تصادف, شاخص همسنگ خسارت مالی و برآورد بیز تجربی موردتحلیل و بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که روش فراوانی تصادفات به سمت مکان هایی با حجم ترافیک بالا گرایش داشته و علاو هبرآن, شدت تصادف در این روش در نظر گرفته نمی شود. در روش شاخص همسنگ, خسارات مالی نیز حجم ترافیک عبوری و ماهیت تصادف در نظر گرفته نمی شود و انحراف به سمت مکان هایی با سرعت بالا در راه های برون شهری دارد. لیکن روش بیز تجربی با درنظرگرفتن ماهیت تصادفی تصادفات و در داده های تصادفات, با دقت بیشتری نسبت به تخمین پتانسیل بهبود « بازگشت به میانگین » لحاظ نقاط حادثه خی ز اقدام نموده و در مقایسه با سایر روش ها, روش مناسبی در تعیین نقاط (P. I) حادثه خیز در راه های برون شهری است و درنهایت تحلیل های صورت گرفته به روش بیز تجربی نشان داد که در محورهای موردمطالعه, تمرکز مکان های شناسایی شده, بیشتر در پیچ ها و تقاطع ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، محمدرضا، سلیمی کوچی، محمدباقر، مهماندار، محمدرضا، و حسین پور، مهدی. (1397). ارائه مدل بهینه شناسایی نقاط حادثه خیز راه های دوخطه برو نشهری ایران. فصلنامه علمی راهور، 7(26 )، 77-98. SID. https://sid.ir/paper/231575/fa

    Vancouver: کپی

    احدی محمدرضا، سلیمی کوچی محمدباقر، مهماندار محمدرضا، حسین پور مهدی. ارائه مدل بهینه شناسایی نقاط حادثه خیز راه های دوخطه برو نشهری ایران. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1397؛7(26 ):77-98. Available from: https://sid.ir/paper/231575/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا احدی، محمدباقر سلیمی کوچی، محمدرضا مهماندار، و مهدی حسین پور، “ارائه مدل بهینه شناسایی نقاط حادثه خیز راه های دوخطه برو نشهری ایران،” فصلنامه علمی راهور، vol. 7، no. 26 ، pp. 77–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button