مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات بیمارستان های دانشگاهی منتخب شهر اصفهان از دیدگاه کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه: موفقیت هر سازمانی درگرو وجود یک نظام ارزشیابی کارآمد و با کفایت است. اعتباربخشی معیاری برای دست یابی سازمان های سلامت به استانداردهای از قبل مشخص شده, از راه ارزیابی مقایسه ای خارجی و مستقل است. هدف مطالعه حاضر نیز بررسی تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات بیمارستان های دانشگاهی منتخب شهر اصفهان از دیدگاه کارکنان بود.روش پژوهش: مطالعه ای توصیفی پیمایشی در 5 مرکزآموزشی درمانی منتخب استان اصفهان در نیمه دوم سال1393 و با شرکت 124 نفر از مسوولین به روش نمونه گیری خوشه ای صورت گرفت. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی آن توسط صاحب نظران ارزیابی شد. پایایی آن نیز از طریق ضریب پایایی آلفای کرونباخ (r=0.81) تایید گردید. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 20 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف, t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات 2.94±0.68 بود این میانگین از 4 در مقیاس لیکرت می باشد که نشان دهنده تاثیر متوسط اجرای اعتباربخشی بر ارائه خدمات از نظر کارکنان بوده است. از نظر اکثر کارکنان در حیطه های فرایندکاری, رضایت بیماران و کیفیت خدمات اعتباربخشی تا حدودی زیاد تاثیرگذار بوده است و در سایر حیطه ها تاثیر متوسطی داشته است (p=0.004).نتیجه گیری: با توجه به اینکه اعتباربخشی عاملی موثر و مثبت بر عملکرد و کیفیت خدمات مراکز بهداشتی درمانی ارزیابی شده بود, توجه به آن امری ضروری است و پیشنهاد می شود مدیران بیمارستان ها آن را در اولویت برنامه های خویش قرار دهند. در حیطه های بهروری و تعهد و کارگروهی از طریق تاکید بر شاخص های عملکردی و بسترسازی به وسیله آموزش و افزایش آگاهی پرسنل, تخصیص بودجه و برنامه ریزی در جهت اعتباربخشی می توان تاثیرات آنها را افزایش داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، رضا، نعمتی، علی، بهمن زیاری، نجمه، شکری، آزاد، محمدی، ماهان، و سلطان تاجیان، عبداله. (1394). تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات بیمارستان های دانشگاهی منتخب شهر اصفهان از دیدگاه کارکنان. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 6(3 (پیاپی 17))، 67-76. SID. https://sid.ir/paper/232415/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی رضا، نعمتی علی، بهمن زیاری نجمه، شکری آزاد، محمدی ماهان، سلطان تاجیان عبداله. تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات بیمارستان های دانشگاهی منتخب شهر اصفهان از دیدگاه کارکنان. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1394؛6(3 (پیاپی 17)):67-76. Available from: https://sid.ir/paper/232415/fa

    IEEE: کپی

    رضا مرادی، علی نعمتی، نجمه بهمن زیاری، آزاد شکری، ماهان محمدی، و عبداله سلطان تاجیان، “تاثیر اعتباربخشی بر ارائه خدمات بیمارستان های دانشگاهی منتخب شهر اصفهان از دیدگاه کارکنان،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 6، no. 3 (پیاپی 17)، pp. 67–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button