مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هدف گزینی بر یادگیری یک تکلیف ادراکی - حرکتی در نوجوانان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 113

چکیده

 تاثیر مثبت هدف گزینی بر بهبود عملکرد و یادگیری تکالیف ورزشی در افراد سالم محرز است, اما این موضوع تاکنون دحر افراد دارای عقب ماندگی ذهنی بررسی نشده است. بنابراین هدف اصلی تحقیق حاضر مطالعه اثر شرایط تمرینی همراه با هدف گزینی در مقابل شرایط تمرینی بدون هدف گزینی بر یادگیری یک تکلیف ادراکی - حرکتی (دارت) در نوجوانان کم توان ذهنی است. شرکت کنندگان 22 دانش آموز دختر نوجوان 12 تا 15 سال کم توان ذهنی بودند که به طور تصادفی در دو گروه هدف گزینی و عدم هدف گزینی (تعداد هر گروه 11 نفر) قرار داده شدند. برای گروه هدف گزینی, اهداف عملکردی در جلسات تمرین برگزیده می شد. هر دو گروه در مورد اجرایشان بازخوردی یکسان دریافت کردند. در شرایط تمرینی تعیین شده, هر دو گروه تکلیف هدف را برای 10 جلسه تمرین کردند. پیش آزمون و آزمون های یادداری فوری و تاخیری برای هر دو گروه انجام شد. برای تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل واریانس مکرر و t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که شرایط عدم هدف گزینی نسبت به شرایط هدف گزینی در اکتساب و یادگیری تکلیف ملاک, سودمندتر بوده است. به نظر می رسد استفاده از هدف گزینی برای نوجوانان کم توان ذهنی برای یادگیری تکالیف ورزشی, فرآیند یادگیری تکلیف حرکتی را پیچیده می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحدی، احمدرضا، صالحی، حمید، و خدادادی، الهام. (1390). تاثیر هدف گزینی بر یادگیری یک تکلیف ادراکی - حرکتی در نوجوانان کم توان ذهنی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 3(8)، 101-113. SID. https://sid.ir/paper/232915/fa

    Vancouver: کپی

    موحدی احمدرضا، صالحی حمید، خدادادی الهام. تاثیر هدف گزینی بر یادگیری یک تکلیف ادراکی - حرکتی در نوجوانان کم توان ذهنی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1390؛3(8):101-113. Available from: https://sid.ir/paper/232915/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا موحدی، حمید صالحی، و الهام خدادادی، “تاثیر هدف گزینی بر یادگیری یک تکلیف ادراکی - حرکتی در نوجوانان کم توان ذهنی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 3، no. 8، pp. 101–113، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232915/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button