مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تمرینات ویژة انفرادی، گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 ساله

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 194

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر تمرینات ویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد اجتماعی و شناختی کودکان نه تا 12 سالة مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی انجام گرفت و بدین منظور, 40 نفر از دانش آموزان پسر نه تا 12 ساله از مدارس ابتدایی مشهد انتخاب شدند. تشخیص اختلال هماهنگی رشدیبا استفاده از پرسش نامة دی. سی. دی. کیو و آزمون ام. اَی. بی. سی2 و مصاحبة بالینی و تأیید روان پزشک صورت گرفت. شرکت کنندگان به چهار گروه (کنترل, انفرادی, گروهی و مشارکتی که از دو زیرگروه تشکیل شده بود) تقسیم شدند. گروه ها, تمرینات منتخب را به مدت 24 جلسه و هر جلسه 60 دقیقه انجام دادند. آزمودنی ها قبل و بعد از تمرینات به وسیله آزمون های ام. اَی. بی. سی2, وایلند و آدمک گودیناف ارزیابی شدند و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره صورت گرفت. نتایج نشان داد تمریناتویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی بر اختلال هماهنگی رشدی و عملکرد شناختی کودکان تأثیر معنا داری دارد (P<0. 05)؛ اما بر عملکرد اجتماعی کودکان تأثیر معناداری ندارد (P<0. 05). بنابراین, برنامه های تمرینی ویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی به بهبود اختلال هماهنگی رشدی و عملکرد شناختی در کودکان دی. سی. دی کمک می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، جواد، طاهری، حمیدرضا، سهرابی، مهدی، و قاسمی، عبداله. (1397). تأثیر تمرینات ویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 ساله. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(31 )، 177-194. SID. https://sid.ir/paper/232955/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی جواد، طاهری حمیدرضا، سهرابی مهدی، قاسمی عبداله. تأثیر تمرینات ویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 ساله. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(31 ):177-194. Available from: https://sid.ir/paper/232955/fa

    IEEE: کپی

    جواد زارعی، حمیدرضا طاهری، مهدی سهرابی، و عبداله قاسمی، “تأثیر تمرینات ویژة انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 ساله،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 31 ، pp. 177–194، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button