مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرینات ویژه انفرادی، گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 سال

صفحات

 صفحه شروع 188 | صفحه پایان 198

چکیده

 اهداف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر تمرین های ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی کودکان 12-9 ساله مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی انجام گرفت.مواد و روش ها: 40 نفر از دانش آموزان پسر 12-9 سال از مدارس ابتدایی شهر مشهد انتخاب شدند. تشخیص اختلال هماهنگی رشدی با استفاده از پرسش نامه ارزیابی اختلال هماهنگی رشدی ونسخه ارزیابی کلی حرکت درکودکان, مصاحبه بالینی و تایید روان پزشک صورت گرفت. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به چهار گروه (کنترل, انفرادی, گروهی و مشارکتی که از دو زیرگروه تشکیل شده بود) تقسیم شدند. گروه ها, تمرین های منتخب را به مدت 24 جلسه و هر جلسه 60 دقیقه انجام دادند. آزمودنی ها قبل و بعد از تمرینات به وسیله آزمون های ارزیابی کلی حرکت درکودکان و آدمک گودیناف ارزیابی شدند.یافته ها: تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیره صورت گرفت. نتایج نشان داد تمرینات ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی بر اختلال هماهنگی رشدی و عملکرد شناختی کودکان تاثیر معنا دار دارد (P<0.05).نتیجه گیری: به نظر می رسد که برنامه های تمرینی ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی به بهبود اختلال هماهنگی رشدی و عملکرد شناختی در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، جواد، طاهری، حمیدرضا، سهرابی، مهدی، و قاسمی، عبداله. (1395). تاثیر تمرینات ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 سال. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 22(3 )، 188-198. SID. https://sid.ir/paper/16805/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی جواد، طاهری حمیدرضا، سهرابی مهدی، قاسمی عبداله. تاثیر تمرینات ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 سال. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1395؛22(3 ):188-198. Available from: https://sid.ir/paper/16805/fa

    IEEE: کپی

    جواد زارعی، حمیدرضا طاهری، مهدی سهرابی، و عبداله قاسمی، “تاثیر تمرینات ویژه انفرادی, گروهی و مشارکتی بر عملکرد شناختی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 12-9 سال،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 22، no. 3 ، pp. 188–198، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button