مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه و اعتباریابی مقیاس تعیین سبک خرید محصولات ورزشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 250

چکیده

 یک بازاریاب برای موفقیت در حوزة بازاریابی, نیازمند آگاهی از عوامل مؤثر در تصمیم های خرید مصرف کنندگان است تا راهبردهای بخش بازار را به طور مؤثر اجرا کند. امروزه, مصرف کنندگان جوان در ردة سنی دانشجویی بخش عمدة تقسیم های بازار را تشکیل می دهند؛ بنابراین, هدف از انجام پژوهش حاضر, توسعه و اعتباریابی مقیاس ارزیابی سبک خرید براساس مدل اسپرولز و کندال (1986) بود. تعداد 377 نفر دانشجوی رشتة تربیت بدنی و علوم ورزشی به طورتصادفی, مقیاس ارزیابی سبک خرید توسعه یافتهشامل زیرمقیاس های جدید مذهب و سیاست برای محصولات ورزشی را به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. یافته های آزمون تحلیل عاملی اکتشافی با توجه به نسبت شاخص خی دو به درجة آزادی و سایر شاخص ها, اعتبار سازة مقیاس را نشان داد. به طورکلی, یافته ها نشان داد که برخی از خریداران به دلیلحسعلاقه و وفاداریبهمیهنخودوبه دلیلکیفیت ادراک شدةمحصولات داخلی, ترجیحمی دهند محصولات ساختکشورخودراخریداریکنند. همچنین, ارزش های مذهبی با تأثیر بر ساختار شخصیت مصرف کننده, اعتقادها, ارزش ها و گرایش های رفتاری خود, بر رفتار و انتخاب مصرف کنندگان تأثیر می گذارند؛ بنابراین, می توان از این مقیاس با توجه به اهمیت زیرمقیاس های اضافه شدة مذهب و سیاست, در سنجش سبک خرید مصرف کنندگان محصولات ورزشیاستفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلح جو، محمدحسن، تجاری، فرشاد، و زارعی، علی. (1398). توسعه و اعتباریابی مقیاس تعیین سبک خرید محصولات ورزشی در ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(55 )، 231-250. SID. https://sid.ir/paper/234345/fa

    Vancouver: کپی

    صلح جو محمدحسن، تجاری فرشاد، زارعی علی. توسعه و اعتباریابی مقیاس تعیین سبک خرید محصولات ورزشی در ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(55 ):231-250. Available from: https://sid.ir/paper/234345/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن صلح جو، فرشاد تجاری، و علی زارعی، “توسعه و اعتباریابی مقیاس تعیین سبک خرید محصولات ورزشی در ایران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 55 ، pp. 231–250، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا