مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد کهن الگوها برای تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 190

چکیده

برندسازی یک راهبرد بسیار کاربردی برای متمایزشدن در صنایع مختلف خدماتی و تولیدی است. در دنیای امروز, شرکت ها و سازمان ها علاوه بر رقابت برای به دست آوردن بازار محصولات و خدمات, در تلاش برای ایجاد همسویی ادراکات ذهنی مشتریان با خودشان (محصول, برند و شرکت) هستند؛ ازاین رو, یکی از مفاهیم موجود در برند که سازمان ها را در رسیدن به این هدف یاری می کند, شخصیت برند است که به عنوان عاملی برای تجزیه وتحلیل پاسخ مشتری به برند یا محصولات با نام آن برند شناخته می شود؛ براین اساس, هدف از انجام مقاله, تعیین شخصیت برند سازمان لیگ فوتبال ایران با استفاده از کهن الگوها بود. با استفاده از روش پژوهش کیفی ازنوع تحلیل محتوا, مصاحبه هایی عمیق با مدیران صف و ستاد و مشاوران این سازمان انجام شد. نمونه گیری به صورت هدفمند بود و درنهایت, 14 مصاحبة کیفی تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. یافته های پژوهش ازطریق روش تحلیل محتوا کدگذاری شد. یافته ها بیانگر 191 نشان مؤثر در ادراک شخصیت برند سازمان لیگ فوتبال بود. این نشان ها در هفت مفهوم طبقه بندی شدند که شامل مفاهیم مدیریت و برنامه ریزی سازمانی, منابع سازمانی, ماهیت سازمانی, ویژگی شخصی مدیر, ارتباطات, تأثیرات محیط و تأثیرات باشگاه ها بود. مفاهیم شناسایی شده در دو مقولة تجربیات و ارتباطات برند دسته بندی شدند. شخصیت برند کنونی سازمان لیگ, «هرکس» و شخصیت برند مطلوب آن, «نگهدارنده» تعیین شدند. با توجه به یافته های پژوهش امکان ارائة راهبردهای کلانی وجود دارد که راهگشای مدیران سازمان لیگ برای دستیابی به شخصیت برند مطلوب سازمان باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدسی، پرستو، الهی، علیرضا، و رسولی، مهدی. (1398). کاربرد کهن الگوها برای تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(54 )، 171-190. SID. https://sid.ir/paper/234355/fa

    Vancouver: کپی

    قدسی پرستو، الهی علیرضا، رسولی مهدی. کاربرد کهن الگوها برای تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(54 ):171-190. Available from: https://sid.ir/paper/234355/fa

    IEEE: کپی

    پرستو قدسی، علیرضا الهی، و مهدی رسولی، “کاربرد کهن الگوها برای تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 54 ، pp. 171–190، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا