مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روایی و پایایی پرسش نامة بازاریابی رابطه مند تماشاگران ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 194

چکیده

 توسعة تاکتیک بازاریابی رابطهمند می تواند سودآوری صنعت ورزش را افزایش دهد. برای ارزیابی این تاکتیک, پژوهشگران به دنبال ابزار معتبر و پایا هستند؛ ازاین رو, در مطالعة حاضر به تعیین روایی و پایایی پرسش نامة 28 سؤالی بازاریابی رابطهمند مشتریان ورزشی که کیم (2008) طراحی کرده است, پرداخته شد. این پرسش نامه شامل مؤلفههای اعتماد, تعهد, رضایت ارتباطی, خودارتباطی, صمیمیت, عشق به تیم, و عمل متقابل است که پس از اخذ مجوز از صاحب پرسش نامه, روایی محتوایی و صوری آن با استفاده از گروهی از صاحبنظران تأیید شد. در پژوهش حسنیزاده (1391), پرسش نامة موردبحث به شیوة سه مرحلهای ترجمه شده بود که در پژوهش حاضر نیز به روایی محتوایی و صوری آن با استفاده از نظر هفت تن از متخصصان پرداخته شد. برای تعیین پایایی ابزار, مطالعه ای مقدماتی روی تماشاگران بازی استقلال-نفت تهران در ورزشگاه آزادی انجام شد که ضریب آلفای کرونباخ برای همة مؤلفه ها و سؤال ها بالای 70/0 بود. همچنین, برای سنجش روایی سازة ابزار, نمونهای متشکل از 430 نفر از تماشاگرانی که برای دیدن بازیهای تیم سپاهان در استادیوم فولادشهر حاضر بودند, به صورت تصادفی انتخاب گردید. از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی برای آزمون روایی سازه استفاده شد. خروجیهای لیزرل نشان داد که معرفهای انتخاب شده برای سنجش مؤلفههای بازاریابی رابطهمند از روایی لازم برخوردار هستند و به خوبی میتوانند بازاریابی رابطهمند را بسنجند. با توجه به این نتایج می توان گفت که مقیاس انطباق یافتة بازاریابی رابطهمند تماشاگران ورزشی میتواند به عنوان مقیاس پایا و معتبری درمورد تماشاگران ورزشی ایران به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری کیا، مریم، الهی، علیرضا، و اکبری یزدی، حسین. (1397). تعیین روایی و پایایی پرسش نامة بازاریابی رابطه مند تماشاگران ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(48 )، 177-194. SID. https://sid.ir/paper/234443/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری کیا مریم، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. تعیین روایی و پایایی پرسش نامة بازاریابی رابطه مند تماشاگران ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(48 ):177-194. Available from: https://sid.ir/paper/234443/fa

    IEEE: کپی

    مریم طاهری کیا، علیرضا الهی، و حسین اکبری یزدی، “تعیین روایی و پایایی پرسش نامة بازاریابی رابطه مند تماشاگران ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 48 ، pp. 177–194، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا