مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تدوین مدل شایستگی های هوشی مدیران بازاریاب ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, طراحی و تدوین مدل شایستگیهای هوشی مدیران بازاریاب ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی بود که از روش نظریة داده بنیاد استفاده شد. مدیران عامل و بازاریابان باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران, اعضای کمیتة بازاریابی فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه ها, جامة پژوهش بودند. برای نمونهگیری از روش هدفمند و تکنیک گلولهبرفی استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه به صورت سؤال های باز استفاده شد. داده هایحاصلاز17مصاحبه تجزیهوتحلیلشد (از فرد 15 به بعد به اشباع نظری حاصل شد). در مرحلة اول, درمجموع, 481کدبازبه دستآمد. پس از استخراج کدهای مشابه, 64 کد اولیه مشخص گردید. در مرحلة دوم, کدگذاری محوری انجام شد که در 12 گروه کد محوری شاملهوش هیجانی, هوش اخلاقی, هوش ارتباطی, هوش تجاری, هوش رقابتی, هوش مالی, هوش استراتژیک, هوش سازمانی, هوش اجرایی, هوش اجتماعی, هوش سیاسی و هوش فرهنگی قرار گرفتند. کدهای محوری حاصل از مرحلة کدگذاری انتخابی, در چهار گروه شایستگیهای هوش فردی (هوش هیجانی, هوش اخلاقی, هوش ارتباطی), شایستگیهای هوش محیطی (هوش اجتماعی, هوش سیاسی و هوش فرهنگی), شایستگیهای هوش مدیریتی (هوش استراتژیک, هوش سازمانی, هوش اجرایی) و شایستگیهای هوش بازاریابی (هوش تجاری, هوش رقابتی, هوش مالی) قرار گرفتند. درنهایت, مدل پژوهش بهصورت هرمی (شامل چهار سطح) طراحی شد. مدلارائهشده در این پژوهشمی تواندبهعنوانابزار مناسبی برای شناسایی شایستگیهای هوشی مدیران بازاریاب ورزشی باشگاه های فوتبال به کار برده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیروانی، طهماسب، اسمعیلی، محسن، احسانی، محمد، و کوزه چیان، هاشم. (1396). طراحی و تدوین مدل شایستگی‌های هوشی مدیران بازاریاب ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(45 )، 133-154. SID. https://sid.ir/paper/234518/fa

    Vancouver: کپی

    شیروانی طهماسب، اسمعیلی محسن، احسانی محمد، کوزه چیان هاشم. طراحی و تدوین مدل شایستگی‌های هوشی مدیران بازاریاب ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(45 ):133-154. Available from: https://sid.ir/paper/234518/fa

    IEEE: کپی

    طهماسب شیروانی، محسن اسمعیلی، محمد احسانی، و هاشم کوزه چیان، “طراحی و تدوین مدل شایستگی‌های هوشی مدیران بازاریاب ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 45 ، pp. 133–154، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button