مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش تغذیه و عوامل موثر بر آن از دیدگاه مادران و کودکان دبستانی تهران: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 228

چکیده

 این پژوهش کیفی با هدف شناخت وضعیت فعلی آموزش تغذیه, منابع و موضوعات آموزش تغذیه و نحوه آموزش مطلوب از دیدگاه کودکان و مادران آنها انجام شده است. اطلاعات اولیه به روش بحث گروهی متمرکز از128  دختر و پسر6  تا11  ساله و32  مادر, در دو منطقه (1و6 ) تهران جمع آوری شد. اهداف پژوهش بر اساس2  راهنمای سوالات گروهای هدف (مادران و کودکان) طراحی شد. کل تحقیق شامل20  بحث گروهی (16 بحث برای کودکان و 4 بحث برای مادران) بود. همه کودکان آگاهی های تغذیه ای را از خانواده و تلویزیون کسب کرده بودند و اکثر کودکان دوست داشتند مطالب آموزشی را از پدر و مادر و سایر افراد خانواده یاد بگیرند. همچنین بهترین مکان های آموزش تغذیه از نظر کودکان, مدرسه, خانه و مطب پزشک بود و اکثر آنها موثرترین روش آموزش را به صورت نمایش, قصه و مطالعه مستقیم می دانستند. از دیدگاه مادران افرادی که برای آموزش کودکان مناسب هستند به ترتیب معلم, مربی بهداشت, پدر و مادر و همسالان بوده و مدرسه به عنوان موثرترین مکان برای آموزش محسوب می شود. یافته های این پژوهش نشان داد که کودکان نیاز بیشتری برای آموختن مطالب تغذیه ای دارند. آنها نیاز دارند تا بیش از آنچه تا کنون آموخته اند, بیاموزند. به همین جهت تهیه و تدوین برنامه های آموزش تغذیه هدفمند و طولانی مدت از طریق تلویزیون و سایر رسانه های تاثیر گذار با مشورت کارشناسان مربوطه اعم از کارشناسان تغذیه و آموزش بهداشت ضروریست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، مرتضی، ابتهی، میترا، امینی، مریم، دادخواه پیرآغاج، منیره، ذوقی، تلما، اسلامی امیرآبادی، مریم، کیانفر، هایده، اساسی، نازیلا، و کلانتری، ناصر. (1385). وضعیت آموزش تغذیه و عوامل موثر بر آن از دیدگاه مادران و کودکان دبستانی تهران: یک مطالعه کیفی. پایش، 5(3)، 221-228. SID. https://sid.ir/paper/23456/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی مرتضی، ابتهی میترا، امینی مریم، دادخواه پیرآغاج منیره، ذوقی تلما، اسلامی امیرآبادی مریم، کیانفر هایده، اساسی نازیلا، کلانتری ناصر. وضعیت آموزش تغذیه و عوامل موثر بر آن از دیدگاه مادران و کودکان دبستانی تهران: یک مطالعه کیفی. پایش[Internet]. 1385؛5(3):221-228. Available from: https://sid.ir/paper/23456/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی عبدالهی، میترا ابتهی، مریم امینی، منیره دادخواه پیرآغاج، تلما ذوقی، مریم اسلامی امیرآبادی، هایده کیانفر، نازیلا اساسی، و ناصر کلانتری، “وضعیت آموزش تغذیه و عوامل موثر بر آن از دیدگاه مادران و کودکان دبستانی تهران: یک مطالعه کیفی،” پایش، vol. 5، no. 3، pp. 221–228، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button