مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی و رابطه آن با عملکرد معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران می پردازد. پژوهش در حیطه, پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری, کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 89-88 و نمونه آماری نیز شامل 140 نفر بوده که به روش خوشه ای چندمرحله ای, انتخاب شده اند. ابزار تحقیق, پرسشنامه کارآمدی گروهی گودارد و همکاران (2000) و هم چنین فرم ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش ایران, بوده است. یافته های پژوهش نشان داد؛ میان فرهنگ کارآمدی گروهی و خرده مقیاس های آن (تحلیل وظیفه و شایستگی تدریس) با عملکرد معلمان, رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. نتایج آزمون T و تحلیل واریانس, حاکی از آن بود که از نظر جنسیت و سابقه کار, بین فرهنگ کارآمدی گروهی معلمان, تفاوت معنادار وجود ندارد در حالی که از نظر مدرک تحصیلی, این تفاوت معنادار بوده است. نتایج تحلیل رگرسیون نیز بیانگر آن است که با ورود همزمان فرهنگ کارآمدی گروهی, خرده مقیاس ها و مولفه های آن ها, در حدود 0.53 درصد تغییرات مربوط به عملکرد فردی معلمان را می توان پیش بینی و تبیین نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرکمالی، سیدمحمد، نارنجی ثانی، فاطمه، و اعلامی، فرنوش. (1390). بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 18(1)، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/236020/fa

    Vancouver: کپی

    میرکمالی سیدمحمد، نارنجی ثانی فاطمه، اعلامی فرنوش. بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1390؛18(1):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/236020/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میرکمالی، فاطمه نارنجی ثانی، و فرنوش اعلامی، “بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 18، no. 1، pp. 93–108، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236020/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button