مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش اثرگذاری عوامل اجتماعی-فرهنگی بر وفاداری به برند مقصد گردشگری (مورد شناسی: شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 برند مقصد در مرکز راهبردهای بازاریابی سازمان های مدیریت مقصد قرار گرفته است, زیرا تعهد مصرف کننده به توصیة دیگران نسبت به سفر به آن مقصد یا بازگشت مجدد گردشگر به مقصد است. عوامل اجتماعی-فرهنگی به عنوان یکی از نهادهای مهم و تأثیر گذار در مدل رفتار مصرف کننده معرفی شده است. هدف این پژوهش, سنجش میزانِ اثرگذاری چهار عامل فرهنگ, خانواده, گروه های مرجع و طبقة اجتماعی بر وفاداری به برند مقصد گردشگری است. جامعة آماری موردِ بررسی شامل گردشگران ورودی به شهر اصفهان و حجم نمونه در این پژوهش 242 نفر بوده است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و برمبنای راهبرد پژوهش, از نوع پیمایشی است و از ابزار پرسش نامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. با استفاده از نرم افزارهای SPSSو AMOS, آزمون t مستقل و معادلات ساختاری, میزان اثرگذاری هفت متغیّر مستقل (شامل خانواده, گروه های مرجع, طبقة اجتماعی و چهار بُعد فرهنگی «هافستد» شاملِ مردسالاری در مقابل زن سالاری, جمع گرایی در مقابل فردگرایی, شاخص اجتناب از عدم اطمینان در مقابل ریسک پذیری و قدرت) بر متغیّر وابستة وفاداری به برند مقصد موردِ سنجش قرار گرفت. نتایج نشان می دهند, فقط چهار متغیّر از هفت متغیّر مستقل بر وفاداری به برند مقصد تأثیرگذارند. در این میان, گروه مرجع با ضریب تأثیر 74 دارای رتبة اول, طبقة اجتماعی با ضریب تأثیر 35 دارای رتبة دوم, فرهنگ مردسالاری در مقابل زن سالاری با ضریب تأثیر 33 در رتبة سوم و خانواده با ضریب تأثیر 26 در رتبة چهارم است. همچنین نتایج نشان می دهد, طبقات بالا و بالای متوسط نسبت به طبقات پایین و پایین متوسط به برند مقصد وفادارتر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مولایی، احمدرضا، رضایی دولت آبادی، حسین، و بهرامیان، سمیه. (1397). سنجش اثرگذاری عوامل اجتماعی-فرهنگی بر وفاداری به برند مقصد گردشگری (مورد شناسی: شهر اصفهان). جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 8(29 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/236638/fa

    Vancouver: کپی

    مولایی احمدرضا، رضایی دولت آبادی حسین، بهرامیان سمیه. سنجش اثرگذاری عوامل اجتماعی-فرهنگی بر وفاداری به برند مقصد گردشگری (مورد شناسی: شهر اصفهان). جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای[Internet]. 1397؛8(29 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/236638/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا مولایی، حسین رضایی دولت آبادی، و سمیه بهرامیان، “سنجش اثرگذاری عوامل اجتماعی-فرهنگی بر وفاداری به برند مقصد گردشگری (مورد شناسی: شهر اصفهان)،” جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، vol. 8، no. 29 ، pp. 1–18، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button