Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,142
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حافظه کاری بر عملکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش حافظه کاری بر عملکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نارساخوانی است. روش: طرح پژوهشی حاضر آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان دختر و پسر دچار اختلال یادگیری نارساخوانی کلاس های دوم تاپنجم ابتدایی که در سال 93-92 در مدارس اختلال یادگیری استان مرکزی مشغول به تحصیل بودند, با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 32 دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل به روش تصادفی جایگزین شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک, نرم افزار آموزش حافظه کاری, نرم افزار آزمون استروپ, مقیاس هوشی وکسلر کودکان چهار, آزمون خواندن و نارساخوانی بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد, بین گروه آزمایش و کنترل, پس از اجرای نرم افزار آموزش حافظه ی کاری در گروه آزمایش, زیر مقیاس های کارکردهای توجه در آزمون استروپ, به طور معنی داری بهبود یافت. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که مداخله آموزش حافظه کاری, سبب بهبود کارکردهای توجه در دانش آموزان اختلال یادگیری نارساخوانی می شود و می توان از آن به عنوان یک روش مداخله ای مؤثر سود جست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکوجویباری، علی اصغر، امینی، فهیمه، و علی اکبری دهکردی، مهناز. (1397). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر عملکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نارساخوانی. شناخت اجتماعی، 7(1 (پیاپی 13) )، 73-88. SID. https://sid.ir/paper/237103/fa

    Vancouver: کپی

    کاکوجویباری علی اصغر، امینی فهیمه، علی اکبری دهکردی مهناز. اثربخشی آموزش حافظه کاری بر عملکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نارساخوانی. شناخت اجتماعی[Internet]. 1397؛7(1 (پیاپی 13) ):73-88. Available from: https://sid.ir/paper/237103/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر کاکوجویباری، فهیمه امینی، و مهناز علی اکبری دهکردی، “اثربخشی آموزش حافظه کاری بر عملکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نارساخوانی،” شناخت اجتماعی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 73–88، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا