مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 79

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی است. طرح پژوهشی حاضر آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه ی آماری پژوهش, دانش آموزان دختر و پسر دچار اختلال یادگیری ریاضی کلاس های دوم تا ششم ابتدایی که در سال 93-92 در مدارس اختلال یادگیری استان مرکزی مشغول به تحصیل بودند, با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 30 دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل به روش تصادفی جایگزین شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسش نامه اطلاعات دموگرافیک, نرم افزار آموزش حافظه ی کاری, نرم افزار آزمون استروپ, مقیاس هوشی وکسلر کودکان, آزمون ریاضی کی مت بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد, بین گروه آزمایش و کنترل, پس از اجرای نرم افزار آموزش حافظه ی کاری در گروه آزمایش, زیرمقیاس های کارکردهای توجه در آزمون استروپ, به طور معنی داری بهبود یافت. نتایج نشان داد که مداخله آموزش نرم افزار حافظه ی کاری, سبب بهبود کارکردهای توجه در دانش آموزان اختلال یادگیری ریاضی می شود و می توان از آن به عنوان یک روش مداخله ای موثر سود جست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، و امینی، فهیمه. (1395). اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 6(1 (پیاپی 20))، 60-79. SID. https://sid.ir/paper/210159/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، امینی فهیمه. اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1395؛6(1 (پیاپی 20)):60-79. Available from: https://sid.ir/paper/210159/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، و فهیمه امینی، “اثربخشی نرم افزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20)، pp. 60–79، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button