مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش استفاده از فرم های جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی بر عملکرد تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در خصوص ثبت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 مقدمه مستندسازی در اتاق عمل برای مراقبت از بیمار, ارائه ی مدرک و سند قانونی از مراقبت های انجام شده و تولید اطلاعات برای اهداف پژوهشی ضروری می باشد. هدف از مطالعه حاضر, تعیین تاثیر آموزش استفاده از فرم های جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی بر عملکرد تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در خصوص ثبت می باشد. روش کار این مطالعه نیمه تجربی بر روی 97 نفر از تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در دو بیمارستان شهر اصفهان در سال 1397 انجام شد. پرسنل اتاق عمل به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. در گروه آزمون, یک جلسه آموزشی یک و نیم ساعته به روش سخنرانی با موضوع استاندارد های مستندسازی در اتاق عمل و چگونگی تکمیل 5 فرم جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی تشکیل شد. 5 فرم مستندسازی به مدت 2 ماه مورد استفاده قرار گرفت و آموزش از طریق شبکه اجتماعی در طول دو ماه ادامه یافت و نمره ثبت نمونه ها به صورت درصد بیان شد, در گروه کنترل هیچ آموزشی صورت نگرفت و نمره ثبت با استفاده از پرسشنامه خودگزارشی به دست آمد. یافته ها در گروه آزمون, 8/90 درصد از افراد مورد بررسی, خانم بودند. رشته تحصیلی 2/89 درصد از نمونه ها اتاق عمل و بقیه پرستاری بود. میانگین نمره کل حاصل از فرم های مستندسازی مراقبت حین عمل در گروه آزمون, 19/93 با انحراف معیار 18/5 از 100 و در گروه کنترل 89/42 با انحراف معیار 07/34 از 100به دست آمد. میانگین نمره حاصل از 5 فرم مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی در گروه آزمون به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود (001/0 P <). نتیجه گیری آموزش استانداردهای مستندسازی در اتاق عمل و استفاده از فرم هایی با محتوای مناسب می تواند عملکرد پرسنل اتاق عمل را در خصوص مستندسازی افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرکی، فاطمه، دوستی ایرانی، مهری، اکبری، لیلا، و اعرابی، اکرم. (1397). بررسی تاثیر آموزش استفاده از فرم های جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی بر عملکرد تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در خصوص ثبت. آموزش پرستاری، 7(5 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/238224/fa

    Vancouver: کپی

    مرکی فاطمه، دوستی ایرانی مهری، اکبری لیلا، اعرابی اکرم. بررسی تاثیر آموزش استفاده از فرم های جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی بر عملکرد تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در خصوص ثبت. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(5 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/238224/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مرکی، مهری دوستی ایرانی، لیلا اکبری، و اکرم اعرابی، “بررسی تاثیر آموزش استفاده از فرم های جدید مستندسازی مراقبت های حین عمل جراحی بر عملکرد تکنولوژیست ها و پرستاران اتاق عمل در خصوص ثبت،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 5 ، pp. 1–8، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button